Gå til innhold
Arkivverket

[#32263] WebCens - folketellingsprogram

Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Jeg har lenge vært på utkikk etter et slikt program, men jeg har noen spørsmål angående bruken:Går det ann å lage sine egne skjemaer utenom de faste?Kan man søke på samme måten som f. eks. i digitalarkivet?Hadde det gått ann å prøve en demo før jeg evenuellt kjøper det?Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette er ikkje eit program som kan kjørast på ein vanleg PC. Det fungerer berre saman med ein webservar. Du måtte i tilfelle installera ein slik ein på PC-en din. Men så kjem neste problem, prisen eg hadde kome til å sett ville gjera det lite rekningsvarande for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en annen internettside (tror det var under dis-norge) står det at programmet koster kr. 400,-. Men hvis du ikke vil at noen andre skal ha det, greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er nok eit anna program du hare sett reklame for. WebCens har aldri vore til sals, og er heller ikkje eit progam som eignar seg til privat bruk.Om det kjeldeavskrifter du hadde tenkt å bruka det til, er eit gratis alternativ å senda avskriftene til oss, så vil me leggja dei ut i Digitalpensjonatet. Så kan både du og alle andre bruka dei frå vår servar. Og det er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg regner med det er Augustus det er snakk om. Det er et program for å registrere informasjon fra kirkebøkene inn i databaser. Det er ikke laget av Jan Oldervoll eller distribuert gjennom Digitalarkivet. For å få tak i det programmet bør du kontakte DIS-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.