Gå til innhold
Arkivverket

[#32269] Kilder ang. nordmenn i Chile, Peru,Asia-land


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Er det noen som har kjennskap til kilder som kirkebøker i Chile (Valparaiso), Peru (Challas)? Og som vet hvor man kan lese dem?Det gjelder nordmenn som ble født der eller som oppholdt seg der en tid. F.eks. skipsredere med familie, matroser, misjonærer osv.Det er også vanskelig å finne slike kilder ang. folk bosatt i Asia og som oppholdt seg der.Tidsrommet dreier seg om 1800-tallet og frem til ca. 1950.Imøteser svar.Mvh. Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Jeg har ikke noen kilder, men hvis du samler nordmenn i Chile, var min svigerfars far hvalskytter Gustav Lilje Andersen i Valparaiso i ca. 1930-1934 i forsök paa aa starte et hvlfangstrederi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Takk til Andreas Snildal for innlegget med link til Anbytarforum! Så var det hyggelig at Per B. Lilje la inn innlegg også (om hvalfangstrederi). Min oldefar var hvalfanger fra Tønsberg og var bl.a. på Syd-Georgia.Men det med Chile og Peru var i mine andre slektsgrener. Broren til min oldemor ble født i Valparaiso, Chile. Og noen slektninger til noen bekjente av meg.I tillegg vil jeg nevne at jeg har fått tips om å forsøke hos Cyndis List: www.cyndislist.com/hispanic.htmLenke:http://www.cyndislist.com/hispanic.htmMvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.