Gå til innhold
Arkivverket

[#32274] Far til Karoline Severine Rishaug, Fræna

Gjest Anne-M. Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-M. Stokken

Leiter etter far til mi oldemor; Karoline Severine Rishaug f. 03.12.1880 født i Fræna eller Bud i Romsdal, død 03.07.1960 (etternavn då var Haukås). Har tidligare fått oppgitt at faren heiter Johan Rishaug, men gjennom samtaler med eldre familiemedlemmer er det blitt fortalt at dette ikkje stemmer. Er det mulig å finne ut kven som er rette faren hennar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-M. Stokken

Dette er Karoline Rishaug som eg leiter etter riktig far til. Faren som står oppgitt her; Johan Rishaug, er ikkje den riktige i følge hennar etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ja her har det skjedd noe rart med lenken i innlegg nr.2 i nattens mulm og mørke.Rishaug er post nr. 152 i tellingen på Bud.Men dersom du er sikker på fødselsdatoen til Karoline, så er hun i alle fall født etter at Johan giftet seg med Berit.LenkeDa er der tre muligheter.1. Berit er ikke Karolines mor , og hun er adoptert.2. Dersom Bereit er mor til Karoline, må hun ha vært gravid med en annen mann enn Johan før ekteskapet.3.Etterkommerne tar feil, og Johan og Berit er foreldrene.Jeg tror du må få noen til å sjekke Karolines fødsel i kirkeboka (eventuelt en henvendelse til Statsarkivet i Trondheim.De har kirkebøkene i arkivene sine) Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

En liten tilleggsbemerkning.Jeg kan ikke se at hun er født i Bud. FamilySearch VRI har døpte i Bud fra 1878.Jeg finner flere Karoline født/døpt, men ingen Karoline Severine.I de digitaliserte kirkebøkene som man kan søke i, finner jeg henne heller ikke i Indre Fræna.Nå er vel ikke goegrafikunnskapene mine i det området langt fra de beste, men jeg vil anta at Rishaug da ligger i Ytre Fræna.Kirkeboka for det området er forløpig ikke digitalisert.Da gjenstår det enten å henvende seg til Statsarkivet i Trondheim http://www.arkivverket.no/trondheim/om.html, eller be noen om et oppslag i kirkeboka.Det kan jo være noen som har tilgang til den aktuelle kirkeboka. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.