Gå til innhold
Arkivverket

[#32303] Sivert Johnsen Gorset f.1835 Sokndal i Støren, kan noen hjelpe med oppslag ?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Sivert Johnsen Gorset g.med Siri Arntsdatter f.Hugås. Han ble født 1835 på Gorset Faren het John Estensen Gorset f.på Ljøseggen. Kan noen hjelpe meg med opphavet Aner bakover-oppslag i bygdeboken? På forhånd mange takk. Med vennlig hilsen e-mail: jafjohan@start.no Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner dette i FS – Ancestrial File – må sjekkes! [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/AF/family_group_record.asp?familyid=652745>Lenke. Her er vel Sivert i 1865, forpakter på Hugås i Støren Lenke Iflg. FS giftet Sivert seg på nytt i 1879 med Guru Hansen LyshaugFinner disse i FS/IGI Lenke og LenkeDette er kanskje søsken av Søren:Ingeborg, 1819 Lenke (se nedenfor, Esten,1865-tellingen).Esten, f. 1821 Lenke, dette kan være Esten på Gorset (Gaardsæt) i 1865 LenkeMaren, f. 1823 LenkeBerit, f. 1826 LenkeSiri, f. 1829 LenkeIngur (Inger??), f. 1832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Sivert Johnsen Gorset f.1835 og Seri Arntsdatter Hugaas f.1836 er 2 tippoldeforeldre til min kone. Og jeg har igjennom bøkene 'Busetnad og folkeliv i Soknedal' funnet opptil 5 - 6 aneledd bakover fra Sivert og Seri. Jeg har lånt bygdebøkene på biblioteket, men har dem ikke nå. Men kanskje det går an å sende deg en pdf-fil med forfedre til Maren Sivertsdatter Lillevolden (datter til Sivert og Seri)som da blir 1 tippoldemor til min kone. Jeg er ikke ekspert på dette, men jeg har en funksjon i mitt Legacy-program som jeg tror kan gjøre dette. Ivar Tyrhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Tusen takk Ivar! Jeg vil gjerne motta en pdf fil. Min e-postadresse er: jafjohan@start.noMed vennlig Hilsen Jan Frode Johansen Høyland 4520 Sør-Audnedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.