Gå til innhold
Arkivverket

[#32310] Johannes Pettersen

Gjest Beate Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Beate Hansen

Søker etter etterkommere av: Petter Johannessen, f.ca. 1843, Fosnes. d. før 1920, Lofoten, og Ingerbertine Gerhardine Møller, f.ca. 1846, Trondheim.Barn: Frederik Christian, f.ca. 1861, Grong Hans Christian, f.1864, Namsos. d. 1918, Kvæfjord Petra Ivara, f.1867, Namsos Johannes Odin, f. 1870, Namsos Inga Kristine, f. 1874, Grong.Etter folketellingen i 1865, Namsos, brukte familien etternavnet Johansen, noe som er feil. Det rette etternavnet er Johannessen.Familien bodde i 1875 på Alstadhaug i Nordland. Har etterkommere til to av barna: Hans Christian og Inga Kristine. Hans Christian ble bosatte seg med sin familie i Bogen i Kvæfjord. Inga Kristine, g. Five, sin etterslekt er i Lødingen. De jeg leter etter nå er etterkommere til Fredrik Kristian, Johannes Odin og Petra Ivara. Min far mener at Johannes Odin dro til amerika, men vet ikke hvor. Har søkt her på nettet, men har ikke funnet han. Etter alt å dømme så døde Petra Ivara før 1910, da hennes bror, Hans Christian, fikk en datter med dette navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Beate Hansen

Glemte å si at ungene mest sannsynlig brukte etternavnet Petersen. Det gjorde i alle fall Hans Christian.Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Berit Knudsen

Eneste som jeg har funnet som kan være Petra Ivara LenkeJeg la merke til at først het det at Fredrik var f. i Grong og så ser jeg siden at det står at han var født i Overhalla. Og det første barnet til Petra er født i Overhalla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Birger Forsmo

Hei. Jeg har Petersen i min familie som bor i Namsos, Magnus har jeg fått opplyst var født i Vardø i 1908, men døde i Namsos i 1973.Hans far har jeg fått opplyst skulle være Fritjof Pettersen og Sofie, men vet ikke noe mer om dem.Men kan disse komme fra samme område?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Kjell Kvalvik

Magnus var født i Vardø landsogn 22.juli 1908, med dåp 1.august 1909 i Vardø. Foreldre var fisker Frithjof Georg Petersen og hustru Sofie Marie- født Henriksen. De hadde bopel på Svartnes ved Vardø.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.