Gå til innhold
Arkivverket

[#32325] Hvilken menighet skall jeg lete i?


Gjest Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

Nå som det begynner å komme flere og flere kirkebøker på Arkivverkets testside så kommer også problemet med å finne hvilken menighet man skall lete i. Jeg har to konkrete spørsmål som gjeller sent 1800, tidlig 1900. - Fana ved Bergen og Foswinckelsg 33 i Bergen.Om der en Internet side hvor denne informasjonen finnes, håper jeg noen kan legge en lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Jeg var kanskje utydelig, spørsmålet er hvilken menighet/kirke som Fana resp Foswinckelsg 33 har? Jeg har ikke har detaljkunnskap og må derfor søke gjennom alle kirkebøkene. Nå som alle ikke er indekserte vil jeg kanskje behøve gjøre om dette for de uindekserte om jeg ikke finner det jeg søker.Jeg søker i Bergen på arkivverkets testside Lenke . Det er allerede mange kirkebøker tilgjengelige. og har funnet mine besteforeldres vigsel, men der hadde jeg dato og kirke fra Digitalarkivet. Jeg ser fram imot å få fram også en del av den informasjonen som jeg ikke har.Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei. Når det gjelder Foswinckelsg 33 i Bergen tror jeg at det er Johanneskirken som er riktig kirke, men Domkirken ligger også i det samme området.Det bør være disse to kirkene som er aktuelle.LenkeAlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.