Gå til innhold
Arkivverket

[#32327] Ole Henrik Samsonsen Birkeland-dødsfall i Naustdal

Gjest Monica Brandsøy Lystad
 Del

Recommended Posts

Gjest Monica Brandsøy Lystad

Ole Henrik Samsonsen Birkeland ble født 15.06 1877 i Naustdal som barn av Samson Salomonssen Birkeland og Maren Nilsdatter.Han dør 03.07 1883, bare 6 år gammel. Er det mulig å få vite hva han døde av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei MonicaJeg arbeider også med en familie med navnet Samsonsson og Salamonssen ofte i slekta. Etterkommere etter Samson Salamonssen, født 1818, død 13.12.1904 i Eikefjord. Familien brukte også navnet Hopen. Vet du om det er noen forbindelse eller kjenner du til Hopen-navnet?Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Brandsøy Lystad

På vegne av lillesøster Monica har jeg fått i oppgave å svare på innlegget ditt, Lars. Såvidt meg bekjent er det ingen forbindelse mellom våre forfedre Samsonsson og Eikefjord/ Hopen.Samson og Salomon er ikke helt uvanlig navn i distriktet, så det vil nok finnes familier med dette 'etternavnet' flere steder.Hopen er et velkjent navn i Eikefjord-distriktet; selve stedet Hopen ligger noen kilometer vest for Eikefjord; i retning av Stavang. Det finnes flere med dette navnet i området også i dag. Jeg kjenner dessverre ikke til den personen du nevner.Mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.