Gå til innhold
Arkivverket

[#32337] Alette B. Olsen fra Ullensaker i Akershus. Hennes foreldre?


Gjest Olav A. Nielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav A. Nielsen

Alette B. Olsen f. 1866 i Ullensaker d. 1943 i Hægeland, reiste sammen med en søster til USA antagelig omkring 1890. Der traff hun Jens Berntsen Nygård f. 1862 d.1938 fra Hægeland (nå i Vennesla kommune VA). De første 5 barna ble født i USA. Deretter reiste de til hans fødested i Hægeland. Den yngste av barna deres Harald Jenssen Nygård f. 1907 d. 1987 ble gift med Ågot Olsdatter Birkeland.Er det noen som vet hvem Alettes foreldre var og hvor i Ullensaker de kom fra?Hilsen Olav A. Nielsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Familysearch finner kun én Alette Olsen født i 1866 i Ullensaker.Født: 9. november 1866 Døpt: 25. desember 1866Foreldre: Ole Larsen og Birthe Amundsdatter. (NB: Husk at familysearch alltid bør kontrolleres i kirkebøker)Du finner trolig igjen Ole som husmann uten jord under gården Nordby Grønbæk i 1865-tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Christiansen

Hei! har du litt flere opplysninger om familien til Alette, f.eks. HVa ungene het?Da census i USA 1900 gir fødselsmåned, er den veldig interessant, men finner ikke Alette sånn uten viderø .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav A. Nielsen

Tusen takk for informasjonen jeg har fått til nå. Jeg vet navn og fødselsår på samtlige av Alette og Jens sine barn, men detaljer vet jeg ikke.Det jeg har er følgende: Bernhard f. 1892 g.m.?, Anna f. 1893 g.m. Ingebret Bakkehaug, Sandefjord, Bertha f. 1894 d. 1934, Olevine f. 1894 d. 1973 Ugift, Loise f. 1895 Ugift d. 1985, Det er disse fem som jeg har fått oppgitt ble født i USA.Resten av barna er: Agnes f. 1900 d. 1973 g.m.Martin Olson Homme, Marie f.1902 g.m. Martin Anderssen Steinsland til (V?) Føreland, Jenny f. 1903 g.m. Øyvind(??) Kvalvåg til Kr.sand, Karoline f. 1904 d.? til Kr.sand Ugift, Tora f. 1905 d.? g.m. Olav Olson Eikeland til Hægeland Harald f. 1907 d.? på Nygård g.m. Ågot Olsdatter Birkeland.Jeg har store problemer med mine PC'er, men det er manglende oppdateringer av chipset'ene på hovedkortene som er problemet og ikke virusangrep. Mulighetene til å søke på Internet er derfor relativt begrenset, men det hender at jeg får sendt email.Hilsen Olav A. Nielsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.