Gå til innhold
Arkivverket

[#32343] Tryde i Sverige - kvar er det??

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

FT1900 for Vang i Valdres syner at Nils Fribergsen, gift ''vandpostmager jordbruger'', var fødd i TRYDE i Sverige i 1832, men kvar er Tryde? Eg har ikkje klart å finna dette stadnamnet nokon stad!Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Ved søk på Anbytarforum kommer det opp Tryde socken i SkåneMen det er vel en muliget for at det er flere steder i Sverige som heter Tryde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

I mitt utmerkede bilatlas finnes ett sted i Sverige som heter Tryde, og det ligger halvannen mil n.ø. for Ystad i Tomelilla kommun i Skåne län.Mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Tryde församling i Kronobergs stift lå til 1890 i hovedsak i Kristianstad län, en del (Everöd) i Malmöhus län, deretter hele forsamlingen i Kristianstad. Pastorets navn til 1925: Tryde og Spjutstorp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Solveig, Lars Ove, Ola og Geir for interessante innlegg. Då har eg fått svar på spørsmålet mitt. Sidan det her er snakk om 1800-talet, vil eg skriva Tryde församling i Kristianstads län!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.