Gå til innhold
Arkivverket

[#32348] Annas Monsson Breidvik, Gulen, Sogn og Fjordane


Gjest Siv Eidevik Njøsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Siv Eidevik Njøsen

Jeg lurer på om det går an å finne ut når min oldefar, Annas Monsson Breidvik døde. I følge bygdeboken for Brekke, var han født 13 august 1861. Han var gift to ganger, siste gang med Ingeborg Hansdatter, Ytre Takle.Her er han med sin første kone i folketellingen for 1900:LenkeMvh Siv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Han står som eier av gnr. 69/5 i Lavik og Brekke til han 20. januar 1947 solgte til dattersønnen. Da nærmet han seg 86, men jeg finner ikke dødsfallet innført i klokkerbøkene fra Lavik og Brekke! Kan han ha flyttet til noen av barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Siv Eidevik Njøsen

Tusen takk for opplysningen.Jeg har nå fått opplysninger (muntlige) som kan tyde på at han tilbrakte sine siste år på et sted som het/ble kalt Lavik Helseheim.I følge vedkommende skal han ha vært i live i første halvdel av 1950, muligens seinere også.Mvh Siv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.