Gå til innhold
Arkivverket

[#32352] Foreldrene til Finn Haga født 1892

Gjest Frode Bunes
 Del

Recommended Posts

Gjest Frode Bunes

Eg leitar etter dei rette foreidra til Finn Haga min bestefar.I folketellinga fra 1900 står han oppført med Mikkelsen (pleiesønn)til etternavn.Har høyrt at mora heite Laura eller Laura Magdalena Hauge. Har du noe innformasjon om dette? Mvh. Frode Bunes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Finn Mikkelsen ble født 21. august 1898, og døpt i Alversund 4. september 1898. Han var sønn av ungkar og garversvend Kristian Mikkelsen og pike Laura Nilsdatter Hauge. Han ble konfirmert på Stord 29. september 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Bunes

Hei og takk får svaret. Har du noe innfårmasjon om faren og mora i tida før og etter 1898.Hvor dei vart av og om dei har etterkommere som kom senere.Det er spesielt på morssiden eg er interisert.Har du årstal får når dei er fødd og døde?Mvh. Frode Bunes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kristian Mikkelsen var garversvenn fra Bergen, og født 1874, mens Laura Magdalene Nilsdatter Hauge var født i 1875, hjemmehørende i Bergen, men midlertidig på Holme da hun fødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fødsel og dåp for Laura Magdalene finnes det opplysninger om her: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=doep1816&gardpostnr=57632&merk=57632#ovre>LenkeDen eneste Kristian Mikkelsen vi finner døpt i Bergen 1874 er denne: LenkeMen han var kjøredreng, og ikke garversvenn da han giftet seg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Bunes

Tusen takk får svara. Eg har eit par spørsmål til.De eg lurer på er om Kristian fekk noko barn da han gifta seg i 1901 og namn på dei.Hvor vart de av Laura.Har høyrt at ho gifta seg med ein i Sandefjord og for til England(Hull).Er de muligt å spora opp i England. Søster til Laura, Anne Nilsine vart ho gift og fekk ho barn.På førehand TAKK.Mvh. Frode Bunes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.