Gå til innhold
Arkivverket

[#32373] foreldre til Gudmund Jonsen f 1767 på Nygård u Bergsjø, Hemnes, Høland

Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiAv Fs har jeg funnet at han var sønn av Jo(e)n Christophersen f ? og Marthe Gudmundsdatter f ? som giftet seg 23 juni 1754 i Høland. De fikk 6 barn: Christian f. 1755,Svend f. Peder 1759, Christen f 1761,Elisabeth 1761 og Gudmund i 1767. Noen som kjenner til familien?mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest kjersti aamodt

Hei Inger Sofie Her er litt fra Nygård u Bergsjø s 149 bind 4 bygdebokJon Kristoffersen Bjerkenes 1731-82 g 1752 Marthe Gudmundsdatter Birkedalen 1720-1800 Først var de husmenn under Sandem på Birkedalen 1754-56 og Fet under Auten 1759-1761Barn 1.Kristian 1755-1809 neste br.g.Berthe Jørgensdatter Bolstad 1764-1849 fra 1805 til Halvorsrud u. Strand.2. Svend 1756-733. Peder 1759-744. Kristen 1761- g 1795 m Anne henriksdatter Monsrud5. Dødfødt sønn 17646. Lisbeth 1765-1840 se Vadalen u. Soprim7. Gudmund 1767 se Jordet u. Eid Søndre. hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei KjerstiHar nå kjøpt bygdebøkene for Setskog/Høland, og er oppdatert når det gjelder Gudmunds far, men morens slekt har jeg ikke..Tusen takk for svarmvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei Inger SofieJeg har ikke funnet Lisbeth Gudmundsdatter døpt i Høland i perioden 1719-22de ble ikke gift 1752, men 1754 Hun som Gudmundsdatter Bierkedalen og soldat Jon Christoffersen Det er vansklig å tyde alt.Jeg fant henne ikke konfirmert i perioden 1736-38 i Høland.Kanskje hun var fra Aurskog eller Østfold. Hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei Igjen.Jeg ble skikkelig irritert på meg selv. Har sett på skannede kirkebøker for Høland og har følgene opplysninger. Bygdeboka som ved første inntrykk virker nøyaktige, har ikke vært det på disse folka.Marte Gudmundsdatter død 1800, 72 år (ikke 80 år)Jon Christophersen Nygaard død 1782. 52 årDe ble ikke gift 1752, men 1754 Hun som Gudmundsdatter Bierkedalen og soldat Jon Christoffersen Det er vansklig å tyde alt.Fødte dom stemmer med alder er følgende05.01 1728 døpt i Høland s.36 MARTEGudmund Bierkedalens barn Faddere: Maren Øst.., Karen Olsdatter Ibid, Tor brynjulsen ibid, Ole Brynjulsen Høgtorp, Guldbrand....bror døpt februar 1731 CHRISTENFaddere: .... Sandum..Høgtorp.., Marthe colbjørnsdatter Øst..., Jens Kurdalen, Peder Brynildsen Høgtorp10.11 1731 JONChristopher tror det står Kirkruds barn Faddere: Gonor Doltorp og hendes mand Fredrich, Lars Br..rud, Johannes Kirkrud, Ingebor Høgtorphilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Når jeg blir ivrig, så så jeg ikke etter opplysningene i innlegg 2 var nøyaktig avskrift. Det er min feil og ikke bygdebokas om alder på Marte Gudmundsdatter.Jeg tror jeg fant foreldrenes vielse og litt lesehjelp fra Family search Ble det følgende: Dragon Gudmund Christensen g. 07.04 1726 i Høland med Elen Brynjulsdatter. Det stemmer med faddere på barna, hvor mange het Brybjulfsen.Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei KjerstiJeg har hatt 'kræsj' på PC'n min, og har nå fått låne en annen, mens min er til rep. Derfor har jeg ikke fått takket deg for opplysningene når det gjelder Martes foreldre..mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.