Gå til innhold
Arkivverket

[#32375] Ragnhild Iversdatter f. 1857 Lindås, hennes foreldre?


Gjest May Olden
 Del

Recommended Posts

Gjest May Olden

Ragnhild Iversdatter er trolig født juni 1857 med far Iver Johannesen Borilden. Noen som kan hjelpe meg med å få bekreftet dette og hvem er hennes mor? Hadde hun søsken og hvor ble det av familien? Hun vokste trolig opp som fosterbarn hos Josef Pedersen og Dorthea Magnusdatter i Lindås Pgd, Øsreim Sogn, Hopland gård 73.Gift? med Even Ludvig Røring Larsen og hadde døtrene Klara og Rakel med han. Befinner seg på Nes på Fosen i FT 1900.Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Ragnhilde Iversen, født 03 JUN 1857, døpt 14 JUN 1857, Austrheim, Hordaland, NorwayForeldre: Iver Johannesen & Elsa Rasmusdatter LenkeAustrheim er en nabokommune til Lindås, og ligger i Lindås prestegjeld.Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Peter Olai Iversen, født 15 JAN 1852, døpt 15 JAN 1852, Lindaas, Hordaland, Norway [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500220501526&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeJohanne Martine Iversen, født 13 JAN 1852, døpt 15 JAN 1852, Lindaas, Hordaland, Norway LenkeAnna Maria Iversen, født 12 SEP 1854, døpt 01 OKT 1854, Austrheim, Hordaland, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

En Ivar Johannesen gifter seg 1/7 1862 i Lindås med Anna Knudsdatter. Se Mjødanger gård i Lindås i 1865. Kanskje kan det være faren til Ragnhilde som gifter jeg igjen. Siden Ragnhild var fosterbarn vil jeg tro det er moren som er død før 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rask tilbakemelding!!!! Det kan meget mulig være riktig mann du fant i 1865. Her er en annen kandidat, men da i Hosanger. Er ikke lokalkjent men er det mulig at han flyttet på seg? Var ikke båt et mye brukt fremkomstmiddel?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Rambjør

Hei May.Ivar Johannesen i innlegg (4) høyre nok ikkje heime her. Han er son av Johannes Rognaldson Litle Matre og Ingeborg Ivarsdt. Mjanger.Ivar i innlegg (5) kan jo vera rett. Men eg tvilar på da, det står att han er født i Hosanger. Det er ganske langt frå Børilden yst i Fensfjorden og til Fotlandsvågen nesten heilt nord på Osterøy, lagt inne i Ostefjorden. Børilden er ein gard/øy i Austrheim.Bygdebøker for Austrheim kommune er under utgiving. Eg trur ikkje att gardane Hopland, Austrheim og Børilden er utgitt endå. Men kanskje du kan kontakta forfattaren? Følgjande er kopiert frå kommunen si heimesida.Det er Arvid Skogseth som er engasjert som bygdebokforfattar på full tid til å skriva desse bøkene for Austrheim kommune. Dersom du har spørsmål, nyttige opplysningar om slekt i/frå Austrheim, eller har bilete som kan vera interessante å få med, kan du ta kontakt på tlf 56168855 eller epost: arvid.skogseth@c2i.net Ikkje nøl med å ta kontakt dersom det er noko du lurar på i samband med bygdebokprosjektet!Venlig helsing Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Rambjør

Du har rett Berit, eg kunne våre meir presis.I følgje Masfjordboka, Masfjorden kommune høyrde den gang til Lindås. Var denne Ivaren frå Manger i Masfjorden født i 1832. Han vart gift med Anna Knudsdtr. Manger i 1862. Dei busette seg på Mjanger, og Ivar dø der i 1915. Det står ikkje noko om att Ivar har våre gift tidligare. Og han står oppført som ungkar ved vielsen her LenkeMarit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.