Gå til innhold
Arkivverket

[#32384] Severine Andrea Nilsdatter f. 1845 ca g. askvold 1870 d 1922 - Foreldre ?


Gjest Inger Krabbestig
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Krabbestig

Jeg leter etter foreldrene til Severine Andrea Nilsdatter, født i Bergen. gift i Askvold 18 juli 1870 med Peder Johan Arneson ,VilnesHun kom til Askvold som fosterdatter og ble senere tjenestepike hos Peder Johan Arneson Vilnes.Etter at Peders første kone, Engel, døde i 1869, giftet Peder seg med sin fosterdatter. I folketellingen for 1865 er navnet oppgitt til Andrina S Nilsdatter, 20 år (altså født rundt 1845)I folketellingen for 1900 er hun oppført som Andrine Nilsdatter, født i Bergen.Jeg lurer på om dette kan være ”min” Andrine ? Opplysninger fra Døypte i Bergen 1816-18941845 Mai 25 Jul 06 Serenne Andrea f Dixelmand Nils Hansen Sand. Holmen Anne Sjursdtr KorskirkenI bygdeboken for Askvold er severine oppgitt å være født i bergen i 1847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Krabbestig

Eller denne Nils Hansens dødsfall ? LenkeJeg regner med at Kolera lasarettet hadde adresse 22-1 / 17-55 ? og at de som er ført opp med dette som bopel døde på lasarettet mens andre døde hjemme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bjørn Davidsen

Christi Krybbe koleralasarett (som eigentleg var ein skule) hadde adresse 22-1. 17-55 var adressa til Sjøfarendes alderheim tver over Domkyrkja. Men dei sjuke derifrå vart sende til CK-lasarettet; difor 17-55 i parentes på dei av dem som døydde på CK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.