Gå til innhold
Arkivverket

[#32395] Syversen/Syvertsen i Sande i Vestold


Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

Min oldemor hadde en søster Oline Hansdtr. født Nes på Hedmark gift med Lars Syversen født Lesja i Oppland som bodde i Sande. Oline død 12/1-1914, begravet Berger kirkegård. Lars gift på ny 21/8-1915 i Veblungsnes?? Barn: Syver født 2/11-1882, Helga født 30/3-1885, Edvard født 24/3-1889 gift med Magda Karense Henningsen født 1889, funnet et barn Henry Ludvig født 6/2-1911 bosatt Revaa. Edvard og Magda gift i Svelvik i 1910,og Ludvig født 1891. Edvard og Ludvig var veiarbeidere. Noen som kjenner etterkommere etter disse barna? Er interessert i all opplysning jeg kan få. Takk. Mvh Marit Nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen
LenkeNr 9 her er konfirmasjonen til Ludvig tror jeg. Det står mye greier notert under, muligens info om Ludvig senere i livet, men jeg klarer ikke å tyde det.Mette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Her er link til siden Mette nevner i innlegg 2 (trykk reload hvis den ikke laster): LenkeDet står:Aldersatt. utstedt 6.4.1910 i anledning efterforskning mot ham m. fl. ifl. begjær av lensmanden i Svelvik. - Fåt(?) dåbs- og konf.-att. 17.10 16 ?? borgerlig ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Takk til Mette, Gunn og Ketil for nyttig informasjon. Jeg har nå funnet ut at Ludvig ble gift med Elisabet Alice Bullen/Buller født i 1884. Fant i folketelling 1900 flere med etternavn Buller som var fra England, fant ikke Elisabet Alice der.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

Vil bare nevne at det er fremdeles er personer i Sande og Drammensdistriktet som heter Bullen, kanskje disse vet noe? Sjekk www.telefonkatalogen.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Takk for info om borgelig vielse. Jeg har lett etter Ludvigs bror Syver uten å finne noe mer om ham. Han er oppgitt i folketelling der han bor sammen med foreldrene og søsknene. Helga fant jeg utflyttet til Amerika 7/9-1905. Kan det tenkes at Syver har dratt samme vei men før Helga. Har sjekket utflyttede i scannet kirkebok for Sande uten å finne ham der. Har også sett på Ellis Island uten hell. Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Takk Ketil ...sjønner ikkeno jeg....linken min funka da jeg prøvde den...men tydligvis ikke lenger...er ikke helt lur i det her gitt:)Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.