Gå til innhold
Arkivverket

[#32407] Kristoffer Ulvsen f.ca. 1610; bror til Jon Frogner i Nes


Gjest M. Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg er på utkikk etter opplysninger om Kristoffer Ulvsen; hans familie og aner. Han skal i følge bygdeboka for Nord-Odal (bind 2, s. 59-60) være født ca. 1610; og være broren til Jon Frogner i Nes.Kristoffer var bruker av Nordstua Trauten i Nord-Odal fra 1650 åra, og han var lagrettsmann blant annet i 1653. Han hadde i alle fall sønnene Ulv (f.ca. 1644), Finn (f.ca. 1650) og Ingel. Kristoffer var kanskje gift med Kari; som døde som enke i 1701; 96 år gammel. Hun het da Kari Trauten.Alle opplysninger om Kristoffer Ulvsen og hans familie og aner mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

I følge Nord-Odal bygdebok var Kristoffer Ulvsen/Aulsen Trauten og Jon Frogner barn av en Auels som var gift med Tore Sigurdsdatter Holt. Hun var datter til Sigurd/Sjur Andersen Holt, bruker av Holt fra seinest 1593 til omkring 1630. Se Nord-Odal bygdebok bind 2 for flere detaljer. I gammel utgave side 263 og i den nye utgaven sidene 372 og 373.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Nicolaisen

Takk for svar Pål!Dette var interessant lesing. Dersom man også slår opp på Haug; finner en ut at Sjur Andersen Holts far var Anders Arnestad i Nes; hvis far igjen var Semming Gislesen Seim. Dersom jeg ikke blander slekter; er vi vel nå inne på en mye omdiskutert slektslinje; som muligens kan spores tilbake til 1200-tallet. Men som sagt; det er mulig jeg tar feil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.