Gå til innhold
Arkivverket

[#32417] Mari Hansdatter Søndre Froen

Gjest Odd Ivar Bækkelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo igjen ! Lurer på Mari sin livshistorie. Finner ikke henne i kirkebøkene for Sør Froen,med fødselsdag og døpedag. Hun var gift med Paul Gundersen,men han døde i 1855,men hun fikk ett barn i 1864 ( Martinius) ifølge folketelling 1865 bodde de da på gården Flaten. Jeg synes hun er vel gammel til å føde ? Her må det være en feil ett sted.Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hei!Mari i 1865 LenkeHennes alder kunne være feil. Men er hennes alder riktig, er den en umulighet at ettåringen kan være hennes sønn. Men 'hennes sønn' er jo tvetydig. Han kunne jo være datterens (Mari Paulsdatters) sønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Martinus er født 2.9.1865 døpt 1.10.1865 Foreldre: Ungkar Amund Iversen Rusten fra Heidalen og Pige Mari Paulsdatter Bjerkehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo !Takk for svar,men her sitter jeg føreløpig fast. Har kirkebøkene fra Froen på cd-rom men trenger hjelp. Finner ikke ut om Mari Hansdatter sitt livsløp.Event hennes foreldre.mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Morken

En Marie Hansdattter ble født 20.1.1805. Far: Hans Amundsen Korstad Vaet, mor Berit Iversdatter. Pige Mari Hansdatter Korstadhagen ,20 år gifter seg med ungkar Poul Gundersen Aandehaugen, 26 år, den 15.7.1824. Dette er jo 'Øverbygda' navn, så kanskje dette betyr at du må lete her? Kilder kirkebøkene for Fron mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei!Takker for svar, jeg er ikke ennå så godt kjent i området, så jeg kjenner ikke navnet 'Øverbygda'. Lurer også på hvor jeg kan få tak i kart ifra Sør og Nord Froen med gårdsnavn inntegna ,fra før 1900.Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Morken

Hei, Øverbygda er grendenavn for området opp og øst for Sør Fron Kirke, og siden Korstad/Korstad Vaet/Korstadhagen/Flaten er navn herfra, så øker det kanskje muligheten for at Marie Hansdatter Korstadhagen som gifter seg med med Poul Gundersen Aandehaugen kan være din Mari. Ang kart som du etterlyser, så er jeg også interessert i et slikt. mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Takk igjen for svar. Har nok tak i rett dame.Du skal få beskjed hvis jeg kommer over gamle kart ifra stedet. Skal til Lillehammer snart, og da har jeg tenkt og dra oppdit og ta noen bilder ifra gårdene til aneregistret mitt.mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.