Gå til innhold
Arkivverket

[#32419] Ola Håkensen; f.ca. 1736 i Sør-Odal


Gjest M. Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg trenger hjelp til å finne ut mer om Ola Håkensen fra Sør-Odal.Han var gift med Ragnhild/Rangdi Larsdatter fra Nord-Odal(Bjelker); de giftet seg i 1761. Selv skulle han visstnok være fra Øfstgarden i Sør-Odal, men jeg har problemer med å finne ham her. Han døde ca. 1800.All hjelp til å finne ut mer om han og hans aner mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Pedersen

hallo ! jeg har funnet noe til deg ?? På Anectry Ola Haagensen født 1735 S. OdalForeldre : Haagen Olsen født 1700 gift 1735 med : Eli dy Giestdtr (Jestdtr) Qvisla Kvisla født1703. har dette interesse ?? Ta kontakt :annlroe@online.no Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Mellem

I bygdebok N-Odal bind I ny utgave s. 159 under Bjelker står '4) Rangdi f. 1728 g. 1747 m Embret Persen Nordre Jersås (det seinere 92/1) i Sør-Odal ca. 1711-1760, seinere Millom u Øvstgården (g.nr 26 i Sør-Odal). Ragnhild var datter av Lars Nilsen 1691 - 1742 g. 1719 med Magnhild Amundsdtr fra Føskerud.I bygdeboka S-Odal bind III ny utgave s. 92 Mellom under Øvstgården. Embret Persen fra Nordre Jersås 1712 - 1760 g. 1747 m Ragnhild se over. Ragnhild ble gift 2. gang 1761 m Ola Håkonsen fra Øfstgarden (hette det) ca. 1736 - 1800 Barn: Embret f 1762 - 1798 tok over Mellom.Under Kvisla i S-Odal III s. 326 står det som nevnt i innlegg 2, men det står ikke nevnt hvor Eli d.y og Håken Olsen tok veien, men sønn Ola f. 1735 og Tosten 1737 er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Nicolaisen

Takk for svar!Jeg har nå fått flere opplysninger om Elis (Ola Håkensens mor) foreldre; men vet ennå ikke hvor hun og ektemannen tok veien. Hennes foreldre skal ha vært Jest Eriksen(f.1644) og Ragnhild Tostensdatter (f.1650; fra Duaasen i Sør-Odal), gift 1686.Jests foreldre: Erik Gudmundsen Kvisla (f.1621) og Kari Eriksdatter (f.1620); gift 1643.Ragnhilds foreldre: Tosten Duaasen Tostensen (f.1628) og Elin Tjøstelsdatter (f. 1624); gift 1645.I følge innleggene her, skal Eli ha vært født rundt 1703. Da var hennes mor ca. 53 år gammel. Årstall så lang tilbake er ikke alltid til å stole på; men dersom noen har noen tanker rundt dette; setter jeg pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.