Gå til innhold
Arkivverket

[#32435] Berthe Johannesdt. Qvaleim

Gjest Yvonne Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne Eide

Berthe Johannesdt Qvaleim f. ca 1853. Gift i Manger 1879 med Magne Nilsen Haugland. Mangler hennes dødsdato.Stemmer det at hennes foreldre var: Johannes Eriksen Qvaleim f. 1825 Inger Mikaelsdt. f. 1815 ? Synes det virker litt urealistisk m.t.p. Berthe sitt fødselsår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og her er fødselen.LenkeForklaringen er nok at hun ble født utenom ekteskap av enken Kari Olsdtr.Faren ver gift mann Johannes Eriksen Qvaleim. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirr Alén Rasmussen

Hei! Eg har også vore på leit etter Berta, og funne dei same referansane som Rune gir. Men kven var mora, enken Kari Olsdtr ?mvh Geirr Alén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne Eide

Lurer også på hvordan jeg nå skal fortsette søket etter Berthes biologiske mor. Faren har jeg funnet ganske mye på etter deres hjelp og tips; så tusen takk for det!!!!Det er jo ikke akkurat så få kvinner med navnet Kari Olsdt... og skal jeg gå ut i fra at Johannes i det minste ikke var utro i nærheten av hjemmet han delte med kona..? Kanskje var Kari en tidligere tjenestepike på en av gårdene på Qvaleim? Det er så mange 'kanskje'- tanker som kretser - og ingenting kan derav noteres i slektsarkene.. Vet noen hvordan man konkret går frem ved slike dilemmaer? Er statsarkivet eneste løsning m.t.p. Kari`s fødested og far? Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Yvonne T. Eide

Den nye bygdeboken for Radøy, som for øvrig nettopp er utgitt, opplyser ingen ny info om Kari Olsdt. Der forsvant m.a.o. det håpet om at bygdebok- forfatterne hadde funnet ut mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.