Gå til innhold
Arkivverket

[#32455] Cæsar Kræmer g. m. Anne Margarethe Sørensdatter Kiil, Tromsø

Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Disse giftet seg i følge FS 13 jun 1814 i Tromsø.Når er Cæsar født og døpt, og hvem er foreldrene hans?Finner ikke han i FT1801.Mvh Hanne Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Har og sett en annen tolkning av Cæsars mellomnavn - nemlig Læsar. Videre har jeg på en nettside sett antydet fødsel 1784. Hva dette bygger på kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiI FS finner jeg følgende barn:- JUST MICHAEL CÆSARSEN f NOV 1813 d 14 nov 1813, Tromsø- CHRISTEN BRUN CÆSARSEN døpt 2. mai 1819 Tromsø- JOHANNES CÆSARSEN døpt (1. jan) 1815 Tromsø- SØREN ANDREAS CÆSARSEN døpt (1. jan) 1817 TromsøPå alle barna er far oppgitt til CÆSAR LÆSAR KRÆMER. Men det finnes mye feil i FS data.Er det noen som har tilgang til kirkebøker for Tromsø, og kan få sjekket dåp på alle barna?Mener at jeg en gang har sett Andreas oppgitt som mellomnavn, men jeg husker ikke hvor.Mvh Hanne Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Andreassen

Cæsar dør i Tromsø i 1829 og ut fra alderen da, skulle han være født i 1784. Det har vært mange teorier hvor han kom fra. Etternavnet Kræmer kunne jo kanskje føre tankene til Danmark. /Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
Gjest Per Ivar Larsen

Bakgrunnen til Cæsar Læsar Kræmer er beskrevet i en artikkel i Yggdrasil (4/2009), som er tidskriftettil Slekts-og lokalhistorisk forening i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Feil i basen 'Gravlagde i Tromsø prestegjeld 1806-1821' Just Michael Cæsarsen,gravlagt 14.11.1813 ,Tromsø . Døde efter FødselenFar: Handelsbetient Cæsar Læsar Bræmer (Det skal vel egentlig stå Kræmer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Ann-Mary. Men jeg har funnet mye i kirkebøkene siden 2005.Men har ennå ikke funnet svar på det opprinnelige spørsmålet: 'Når er Cæsar født og døpt, og hvem er foreldrene hans?'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Ivar Larsen

Foreldrene til Cæsar Læsar Kræmer er Johannes Kræmer (1750–1808) og Catharina Sophia Joensen (1745–1826). Begge død i Kolding, Danmark.Cæsar Læsar Kræmer ble døpt i Fredericia den 1. august 1783, og konfirmert i Kolding 31. mars 1799 Kolding by.Jeg har forøvrig en relativt grundig dokumentasjon av familens bakgrunn tilbake til ca 1500. Det meste av dette er oppsummert i artikkelen i Yggdrasil (4/2009), som er tidskriftettil Slekts-og lokalhistorisk forening i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Per Ivar. Flott å få svar på hvor han kom fra. Dette er aner til min samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.