Gå til innhold
Arkivverket

[#32479] Familien Palmgreen i Stavanger

Gjest Beate Helland
 Del

Recommended Posts

Gjest Beate Helland

Hei. Har noen kjennskap til Ole Palmgreen (iflg. Familysearch Ole Svends. Palmgreen). Han står oppført som far til Jørgine Ols. Palmgreen,f. ca.1822 og Elen Palmgreen f. ca. 1815. Jørgine giftet seg med Johan Brewisch i Stavanger Domkirke 19. juli 1844, Elen med Carl Zacharias Simonsen i Bergen 14.februar 1847. Finner også Karoline Palmgren f. ca 1811, gift med Sivert Anbjørns., i folketellingen for Stavanger 1865. Dette er muligens en tredje datter.Men Ole og hans hustru finner jeg ikke. Noen som kan hjelpe med dette eller har opplysninger om Palmgreen familien generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Helland

Takk! Da fikk jeg bekreftet at Palmgren familien kom fra Sverige! Fant en oppføring der under barnhus barn som jeg nå må tilbake til og se nærmere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Helland

Fant vielsen mellom Ole Svendsen Palmgren og Elen Jacobsdtr. desember 1801 i Stavanger Domkirke.I folketellingen 1801 finner jeg en Elen Jacobsdtr. LenkeHun står som ugift, noen som vet når tellingen ble foretatt? Kan hun være den samme som giftet seg i desember?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Helland

Takk! Da vil jeg prøve å spore Elen utfra alder i folketellingen! Dersom noen har opplysninger om Elen Jacobsdtr. eller Palmgren familien, er jeg fremdeles interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest arne kvitrud

Etter Axel Kielland Stavanger borgerbog, 1934, side 252 var Ole Svendsen Palmgreen født i Karlskrona ca 1771, eksaminasjonsattest av 14.10.1814, borger i Stavanger 3.11.1815 som skipper med rett til å drive en liten handel. Død 28.11.1844. Han ble gift 8.12.1801 med Ellen Jakopsdatter Hanesand død 28.2.1864 83 år gammel. Hun var datter av matros Jacob Enoksen skifte 10.7.1807 og Karen Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.