Gå til innhold
Arkivverket

[#32490] Hilda og Jacob Jacobsen, Haugesund

Gjest Terje Soløy
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Soløy

Søker opplysninger om eventuelle etterkommere av Hilda og Jacob Jacobsen i Haugesund. Jacob vet jeg ingen ting om, annet enn at han var sjømann. Hilda er fd. i 1880, datter av Jan Haagensen. Hilda døde i 1950. Muligens hadde de en sønn som het Bernhard.med vennlig hilsen Terje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Ved søk på Gravminner Norge finnes det en Hilda Jacobsen gravlagt i Haugesund 1950. Mulig gravferdsetaten der kan hjelpe med opplysninger fra sine protokoller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Sidan Hilda var ugift i 1900, så var det kanskje mest sansynleg at Jacob også var ugift (om ikkje Hilda gifte seg med ein enkemann då). Ved søk på Jacob Jacobsen i Rogaland finnn eg ein kandidat i Skaare (som vel er i nærleiken av Haugesund), LenkeMen der er sikkert mange Jacob Jacobsen, og det kan også ha vore skrive Jacop med p i ft.1900. Så dette er mest eit 'skudd i blinde'.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge avskrift fra kirkebøker for Haugesund (ikke korrekturlest) ble Jakob Emil Jakobsen f. 1883 i Haugesund, sønn av Kjøbmand Torbjørn Iver Jacobsen gift 24.4.1904 med Hilda Marie Haakonsen f. 1880 i Haugesund.Hun var datter av Bødker Jan Haakonsen.De barna jeg har funnet etter ekteparet er:Emil f. 2.1.1905, Hilmar Juel f. 24.12.1906, Ingvarda Serine f. 9.12.1908, Jonny Martin f. 3.10.1910, Leonhard f.30.4.1915 d. 23.6.1915 (ved dødsfallet er f.dato opgitt til 3.4.1915) Karl Fredrik f.30.4.1915 (tvilling). Martha f. 30.5.1920.Det er en Johan Martin Jacobsen f. 1911 på Hasseløy som dør 18.9.1916 med far Jacob Jacobsen adresse Hasseløy. Jeg ser ikke bort fra at dette kan være Jonny Martin f. 1911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Tusen takk alle sammen, spesielt til Geir Eide. Dette var mye ny informasjon. Jeg nevnte en mulig Bernhard, men det skulle være Bernt. I flg. tingretten i Haugesund, var det denne Bernt som meldte dødsfallet til Hildas mor, Martha. Mente at dette kan ha vært barnebarn av avdøde. Men det kan jo også faktisk ha vært et oldebarn. Takk for hjelpen.vennlig hilsen Terje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.