Gå til innhold
Arkivverket

[#32526] Er det noen som har tilgang til folketellingen for USA for 1930 ?

Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Går den an å finne ut om noen av disse var fra Norge? Jeg har funnet dem i Social Security Death Index USAMathilda Hackmann f. 9. april 1874 d. des. 1973Clotilde Adams f. 20. april 1873 d. mai 1973Maggie Alexander f. 20. april 1875 d. sept. 1967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Boisvert

Jeg har lett på 1930-tellingen og jeg finner ingen av de tre du nevner med de informasjonene du har. Jeg har treff som er veldig nære på de to første du nevner, men de er begge fra Tyskland. Maggi regner jeg med heter Margaret eller noe lignende, og jeg finner ingen der heller, men hvis du har ektemannens navn gjør det det noe lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Er det mulig å finne ut om denne dama har noen tilknytning til Norge?:ROBINSON, HILDA 552-24-1116 CA 29 Apr 1874 May 1970 CA Hayward, California 94545Jeg fant henne i Social Security Death Index

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Den Mathilde som jeg leter etter hadde ved dåpen to fornavn Mathilde Heleen eller (Helen, Helene).Kan denne ha norsk bakgrunn: ?DELIMAT, HELEN 393-52-1884 WI 20 Apr 1874 Sep 1967 WI East Troy, Wisconsin 53120Den jeg leter etter skulle være født 20. april, men det er mulig at selv om fødselsåret er oppgitt til 1873, så hender det at årstallet av en eller annen grunn blir forandret i div. reg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Jeg finner ingen Helen Delimat f 1874 i FT 1930, derimot Helen Delimat f 1884. Men både hun og mannen Joseph Delimat er polskfødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Min e-mailadresse er:taarland@broadpark.noDet var en Mathilda Larsen i Cook County i Chicago i 1900 som bodde hos fam. Nelson, hun var fra Norge, men hun fantes ikke under navnet Larsen i 1910, samssynligvis gift. Denne kan vere av interesse.Da Mathilde Heleen /eller Mathilde Hlene Larsen ble født ble det opplyst at hun ble født den 20. april 1873, men fødselsdato og år kan avvike pga at Mathilde H bare var 7 år da hun ble foreldreløs.Håper at det er noen som kan komme på sporet av henne? Jeg vet at tanten hennes Marie eller Mary Abrahamson bodde en del år i Wisconsin og at denne tanten siden flyttet til Nord Dakota hvor hun døde i 1933 (trolig i Dalmare eller noe slikt). Da tanten døde ble ikkje Mathilde nevnt som gjest, men hun kunne vert der likevel for det var mange gjester som ikke ble nevnt ved navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Er du i slekt med denne Mathilde? Hun er gift og bor fremdeles i Chicago i 1930. Har ikke sjekket 1910 eller 1920 men skulle tro hun er der da også, gift i 1907.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei, det gikk litt fort i svingene her,denne immigrerte etter 1900. Er du sikker på at den du har i 1900 tellinga i Cook co. er den riktige? Vet du når hun emigrerte? Hva mer fakta har du på henne? Det er nesten nyttesløst å lete på måfå i 1930 tellinga fordi det er veldig mange Mathilda f. 1873/1874.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ja, jeg er i slekt med denne Mathilde. Jeg vet faktisk heller ikke om hun emigrerte, men jeg antar det. Denne Mathilde Larsen ble konfirmert i Kr. sand domkirke den 28. april 1889. Hun ble foreldreløs før hun fylte 8 år og vaks opp hos sin 'stemor'.Siden jeg ikke kan finne henne i FT for Norge for 1900 så antar jeg at hun reiste til Amerika. Det var en Mathilde Larsen som drog fra Kr. sand i 1893, men hun ble født i 1875, men bestemmelses stedet var Chicago, så jeg har kanskje helt uten videre koblet henne mot den som bodde i Cook county i 1900.Jeg har søkt i Social Security Death Index, men finner ingen som jeg kan koble mot de fødselsdata som jeg har på henne. Det er mulig at de fødselsdata som jeg har er feile? Eller at presten har ført opp feile data i kirkeboken.Mitt slektsforhold til Mathilde Larsen er følgende. Mathilde sin far var bror til min oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hun ankom Ellis Island 30/5-1893 fra Kristiansand via Helsingborg. Hun du har i Cook County i 1900 immigrerte 1893 så det kan meget godt være den riktige. Hvor flyttet hun så? Det er mange Mathilde å bla igjennom i 1910,1920 og 1930, jeg har ikke tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Hvor har du det fra at hun ble gift i 1907?Jeg har ikke tilgang til FT for 1910,1920 og 1930. Siden Hans ikke har anledning til å kikke etter dette, søker jeg etter noen som har tilgang til disse folketellingene og som har anledning til å ta en titt på dette? Jeg er veldig takknemlig for alle tilbakemeldinger. Som dere vet kan en liten brikke vere med på å få mange brikker på plass (som i et puslespill)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det er mulig at denne Mathilde 'skjuler' seg ett eller annet sted - kanskje også i Norge? Jeg aner ikke hvor det har blitt av henne. Her må man vende på hvereneste sten, for å finne ut hvor denne dama 'skjuler' seg. Kanskje er hun 'nærmere' enn noen aner??Hvem kan denne Mathilde være? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.