Gå til innhold
Arkivverket

[#32539] Willum Larsen Bech, Kongsvinger

Gjest Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Søstuen

Willum Larsen Bech, død 1730. Han giftet seg med Kirstine Hansdatter. Barn: i Lars Willumsen Bech, født 1690, død 02.08.1766. ii Hans Willumsen Bech, født 1692, død 1772. Han giftet seg med Ragnhild Pedersdatter Grøtting. iii Adam Willumsen Bech, født 1694. iv Marichen Willumsdatter Bech, født 1705, død 1775.Willum skal visstnok ha jobbet som baker på Kongsvingder festning. Er det noen som har opplysninger om hans opphav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Nå tuller du vel? Villum var da ikke baker, han var garnisonssmed på Kristianfjell festning i Elverum og bosatt på Bekk/Smedstua i Leiret.Du har blandet ham sammen med faren til en annen Villum i Elverum: Villum Jørgensen Løgting. Faren Jørgen Mortensen Løgting var baker ved Kongsvinger Festning, skriver Finne-Grønn.(S. H. Finne-Grønn: Elverum I, s. 30 og 366.)For øvrig skulle jeg også gjerne ha visst opphavet til Villum på Bekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Hei Ronny,Selfølgelig har du rett. Jeg blandet sammen disse to Villumer som begge er i mine slektsnotater. Vet at du har veldig god oversikt over slekter i Elverum, og renger med at du ikke har funnet ut noe om Villum i kilder som du har tilgang til. Vi får bare krysse fingrene og håpe.Tusen takk, Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.