Gå til innhold
Arkivverket

[#32541] Emigranter fra Kvenild, Klæbu, Sør-Tr./Hol, Bu.

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Først i Folk og fortid i Hol, og siden i cencuses i USA har jeg støtt på Mr. Quinnild, uten fornavn, som var gift med Haldis Helene Olsdtr. Levorson. Hun emigrerte fra Hol med familien så tidlig som 1857, hennes mormor var fra Slettemoen, og det er derfor familien er interessant for meg.Denne Mr. Quinnild, står oppført som Andrew i census 1880 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=DAKO1880&gardpostnr=3153&merk=3153#ovre>Lenke , eldste sønn heter Peter, og jeg mener han er identisk med Andreas Pedersen - som vi finner på Qvenildstrø i Klæbu, 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Aud Inger Skurdal

Ser i bygdebok for Tiller, side 317, under Kvenildstrøa, at han og faren var stevnet for forlikskommisjonen i 1868 for manglende betaling av plassavgift, så du kan begrense søket til etter 1868. Hans søster, Henrikke f. 1850, g.m. sersjant Hans Andreas Høyem f. 1849, emigrerte iflg. bygdaboka i 1880.Vet ikke om dette var til noe hjelpmvh. Aud Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.