Gå til innhold
Arkivverket

[#32543] Reidar Svendsen, f. i Gildeskål i 1899 skal ha flyttet til Stvanger? Familien?

Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Reidar Svendsen, f. i Gildeskål i 1899 -Sønn av Svend Blix Pedersen og Sofie Marie Pedersdatter. Han skal ha flyttet til Stavanger?Er der noen som kan hjelpe meg med å finne ut om og med hvem han ble gift?Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har nå forhørt meg litt rundt omkring og er kommet til at han muligens var gift med en som hette Hjørdis. Men vet ikke noe pikenavn eller hva tid hun var født og hvor. Vet heller ikke om hun var fra Stavanger eller omegn.Er der noen gode hjelpere som har mulighet for å sjekke?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Knut Hansen. Hjertelig takk for innspill!Reidar er i Gildeskål hos sine foreldre. I FT 1900. Hvor hun som han giftet seg med var på den tiden vet jeg ikke.Men nå har jeg leitet og ringt og snakket med forskjellige personer og jeg tror nå at jenta han giftet seg med hette Hjørdis Gjermundsdatter og muligens kom fra Vest Agder. Hvis det er den jeg har fått tips om så var hun født i 1903.Men jeg vil prøve å lete litt mer.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei.Jeg vil bare si fra at nå har jeg fått bekreftelse på at Reidar giftet seg med Reidun Gjermundsen og at hun var født i 1903. Dermed er saken løst!Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Birger Forsmo

Jeg trodde at denne saken var løst, men dessverre så har jeg ikke fått vite hvor hun kom fra.Jeg har en mistanke om at hun kan være datter av Anders Gjermundsen fra Savanger og som bodde i Fjære, Aust Agder. Imidlertid så er ikke kirkebøkene etter 1900 scannet for Fjære. Anders jobbet som platearb. ved jernskibsvertet. Reidar Svendsen jobbet på Rosenberg i Stavanger i alle år og derfor tror jeg at det her kan være en forbindelse til jernskipsverftet som Anders Gjermundsen jobbet på.Reidar Svendsen og Hjørdis Bergliot Gjermundsen finnes ikke gift i Stavanger iflg. Statsarkivet der. Kan de ha giftet seg i Fjære ca 1927-28?Er der noen som har tilgang til kirkebokopplysninger for Fjære etter 1900 og som kan hjelpe meg?Jeg takker hjertelig for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Kan dette være foreldrene til Hjørdis Gjermundssen?Kirkeboken går ikke lenger enn til 1900, Men Konrad Magnus er f. 28.5.1900 på Rovig, Fjære Aust Agder.Her er linken til siden  LenkeMvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har nå fått opplysninger om at Hjørdis Gjermundsen skal være født i Fevik, Aust Agder. Men hvilket kikrkesogn hørte Fevik til i 1903? Var det Fjære eller Arendal?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.