Gå til innhold
Arkivverket

[#32549] Åpningstider utstillingen 9/9-05 til 6/1-06.


Gjest Tom Askerøi
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Askerøi

I Aftenposten i går leste jeg om en utstilling på Riksarkivet av gamle norske dokumenter - og at det var 'guidet tur' hver(?) dag kl 13.Men når er utstillingen generelt åpen?Er det visning også på lør-/søndager?Må man forhåndsbestille plass?ogEr det lov til å fotografere - eller vil det bli solgt en trykksak med fotografier OG innhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I dag er det stor festivitas ved åpningen av lesesalen med kongelig nærvær.Jeg vet at det er en guidet tur 9. september kl. 13.00. Ellers antar jeg at utstillingen er åpen i åpningstiden til lesesalen. En telefon til Riksarkivet på 22 02 26 00 vil rimeligvis kunne avklare det.Fotografering er det nok bare begrenset adgang til.Det er/blir laget ni bøker i serien 'Dokumentene forteller' - hentet fra 'skattkamrene' til statsarkivene og Riksarkivet. De er for salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret S. Aarsæther

Jeg kan supplere Yngve Nedrebøs informasjon om utstillingen: Den er åpen når lesesalen er åpen, se Lenke. Guidet omvisning hver onsdag kl. 13.00. Utstillingen varer til 6. januar 2006. Dokumentene vises i Boken Fritt eller bundet. Det norske rikets selvstendighet gjennom 750 år. Den er til salgs for kr. 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Takk for innspillene. På telefonen i går var det ikke mulig å få tak i noe annet enn sentralbordet - ALLE var opptatt av Kongen og åpningen. Idag fikk jeg opplyst at utstillingen var åpen mandag-fredag 9-15...Kan jeg dog stole på deg, Margaret - eller reiser jeg bomtur i morgen, f. eks...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret S. Aarsæther

Du kan stole på meg, Tom, ta deg en tur opp i morgen. Jeg snakket med Securitas-vakten i ettermidddag før jeg gikk hjem, og han fortalte at flere hadde ringt om utstillingen og hadde planer om å komme i morgen.Åpningstiden i morgen er som normalt på lørdager i september: kl. 10 - 14. Du har noe å glede deg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.