Gå til innhold
Arkivverket

[#32551] Boel Jørgensdatter, f. ca.1730. Gift 2.gang med Jens Jonsen, Onsøy


Gjest Anita Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Johansen

På gården Colberg, Onsøy, finner jeg i FT 1801, mine forfedre Jens Jonsen og Boel Jørgensdatter. Jens er født ca 1737, Onsøy, og foreldrene er John Simonsen og Guri Stillowsen. Boel Jørgensdatter er født ca. 1732. Jens og Boel giftet seg 26/6-1769, Onsøy. Dette er Boels 2.ekteskap.Er det noen som vet noe om hvor Boel Jørgensdatter kom fra og evt. hvem hun var gift med 1.gang? Kanskje også barn fra det ekteskapet?Alle innspill mottas med takk.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved søk på FS fant jeg Bodil Jørgensdatter Rothne/Rothine gift 24/6 1754 Borge, Onsø med Ole Mogensen (Monsen) Borge (FS VRI). De fikk 4 barn: Johanne f/dpt. 4/8 1754 Borge, Onsø -- Joran/Jøran? f/dpt. 4/8 1754 Borge, Onsø (tvilling?) gift 21/6 1779 Ole Johnsen Borge -- Elen f./dpt. 10 eller 16/7 1758 Borge, Onsø -- sønnen Konig f./dpt. 26/12 1760 Borge, Onsø.Opplysningene om barna er usikre og må sjekkes mot kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei og tusen takk for svar.Jeg skal sjekke disse opplysningene opp mot kirkebøkene. Hvis dette er riktig kan det jo også være at Boel/Bodil er født på Onsøy.Ingen av barna fra 1.ekteskap bor på Colberg i 1801. Boel og Jens har også en datter som heter Johanne. Hun er gift med Ole Nielsen og bor på Colberg i 1801.Noen som har opplysninger å komme med?All hjelp mottas med stor takk.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Undrer på om det kan være Jøran (47) som bor på Utne Østre, Onsøe i 1801.FS: Ang. Bodil. Hva med Boel Jørgensdt. dpt. 24/6 1733 Onsøe, foreldre Jørgen Olsen og Jorran Gundersdt.Sammentreff Boel f. 24/5 - Bodil gift 24/6. Boels mor heter Jorran/Jøran og Bodils datter 1.ekteskap het Jøran. Boel og Bodil er vel sammen navn.Det er vel liten sjanse for at Bodils første barnekull skulle bo samme sted som stefaren. De var jo 16-25 år da Bodil ble oppgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei igjen.Tusen takk. Dette er selvfølgelig riktig. Helt klart noe jeg har oversett. Jeg tror nok dette er riktig Boel. Jeg skal se nærmere på Jøran på Utne Østre.Skal se om jeg får sjekka kirkebøkene i morgen.Igjen takk.Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.