Gå til innhold
Arkivverket

[#32552] Oppslag i Ås bygdebok, Akershus


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Håper at noen kan gjøre et oppslag i bygdebøkene for Ås for meg.Når min 3xtippoldemor Anne Lovise Throndsdatter blir konfirmert i Aas kirke 30.09.1832 står det at hun bor på Sundbye i Aas. Hennes foreldre skal være avskjediget soldat Thron Torgersen Sundbye og Anne Larsdatter. Hun skal være et uekte barn.Det jeg lurer på er om det kan være noe mer info om familien i bygdeboka. Jeg har ikke klart å finne foreldrene i folketellingen for 1801. Anne Lovise er født 30.06.1816 og døpt 21.07.1816. Fødsel og dåp er innført i Garnisonskirken.Håper noen kan hjelpe.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jan Pedersen

Hei lars Finner følgende i Anectry : Anne louise Throndsdtr født 1816 gift 1845 med Anders Johnsen Sagene Akersh. født 1821 foreldre til Anne er : Thron T Sundbye født 1792 gift 1815 med MRS.Thron. Du må gå i kirkrboka for å finne mer Jan.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei og takk. Kjenner til dette fra før. Og vet jeg må inn i kirkebøker. Men det står ikke så mye mer om Trond Torgersen når hans datter blir født ut over det som står over her. Trolig må jeg vel til kirkebøkene i Aas, men hadde håpet at bygdeboka kanskje kunne gi et spor.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.