Gå til innhold
Arkivverket

[#32561] margretha Annaniasdtr sogn


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

Heived søk i Fødte i Sogn databasen kom jeg fra til Følgende gruppe personer som vel er søsken 30/9 1731 D m Daniel Ananiassen. e Ananias Sæla 31/10 1734 D k Maren Ananiasdtr e Ananias Sæla 29/3 1739 D m Gunder Ananiassen e Ananias Sæla 9/4 1741 D m Ole Ananiassen e Ananias Sæla 16/6 1745 D k Margrete Ananiasdtr e Ananias Sæla 25/11 1743 D k Birte Ananiasdtr e Ananias Sæla 3/10 1751 D k Margrete Ananiasdtr e Ananias Sæla 4/3 1755 D m Peder Ananiasen e Ananias SælaMaen hvem er far til disse her har prøbvd å søke han opp både på fornavn og på gård, men kommer ikke til noe resultat.Er det noen som vet noe om Annanias bosatt på Sæla i Sogn en eller annen plass. (databasen knyttet det desverre ikke opp til kirkebok).klipp fra forige spørsmål. Margrethe Ananiasdtr. 1755 Husefæst i Kind - 1791 KjøkkelvikHar prøvd å lete i det fra Kind som er på Nettet men ikke funnet noe. Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Margrethe Ananiasdtr. skal være født på Husefæst ca. 1755 som datter av Ananias Andersen 1722-1804 og hans første hustru Anne Isaksdtr. d.1766.Margareth er nevnt i skiftet etter henne, men jeg finner ikke fødsel/dåp i databasen over døpte i Kind 1729-1785. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihvis du ser i kaoset i spørsmålet(glemmer at alle CR fjernes) så vil du se at Margrete er født 3/10 1751 ifølge databasen over født i sogn.Hvor Sæla er har jeg ikke noen anelse om, det framkommer ikke i databasen.Har tidliger funnet en annen database fra Sogn som var lettere å lete i en den på de har her her har du E-Mailen den går litt fortere steiols5(@)start.noSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tror det er snakk om to forskjellige Margeth Aniasdtr. Sæla er i Naustdal/Førde i Sunnfjord.Ananias og Anne på Husefæst fikk i tillegg til Margareth sønnene Absalon i 1749, Anders i 1751 og Bændik i 1754. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.