Gå til innhold
Arkivverket

[#32613] Christian Andersen født i Degernes


Gjest Odd Ivar Bækkelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo ! Jeg leter etter Christian sine aner. Tror at han er født i Degernes på begynnelsen av 1800.Gift med Karine Olsdatter. Fikk en sønn Andreas som flyttet til Berg,han er min tippoldefar.Hvor og når ble Christian født ?Hvor kom Karine ifra ,og hvor blev hun av av, ser i 1865 tellinga at hun ikke finnes,tror jeg ?Hadde Andreas noen søsken ?mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Schjølberg

Denne personen Christian Andersen som du søker er omtalt i boken 'Tistedalen - fra istid til sag- og møllebruk' av Stein Andersen. På side 100 står det, sitat:'Andreas Kristiansen var sønn av Christian Andersen fra Degernes. Christian må være født tidlig på 1800-tallet, omkring 1820 skulle jeg tro. Hans hustru het Karine Olsdatter.-- Andreas var født på Killeboe i Degernes' o s v. Videre i boken er det fortalt om Andreas og andre av slektningene. Karine kom fra berg og er trolig født 6 februar 1826 på Ulsæter nordre i Rokke sogn av Berg prestegjeld. I 1865 er trolig Christian død for en Karine finner vi i folketellingen og hun er da tjenestekvinde på Væle og Sandemoen i Degernes, og er liketil selveier av no 198 Odalen. Hun er enke og 40 år gammel. Fødested er oppgitt til Bergs prestegjeld. dette skulle sette deg på sporet håper jeg. Forøvrig er disse personene behandlet i et annet tema på brukerforum uten at jeg hittil har klart å finne hvor. Jeg leter videre. Ellers så har jeg mer om Andreas Kristiansen og hans kone Julie Larsdatter da dette berører min kones slekt. M v h Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.