Gå til innhold
Arkivverket

[#32619] Hans Hansen Hellandseie g.m Mari .Hole på Ringerike


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg søker opphav og giftermål til Hans Pedersen Hellandseie i Hole g.m Mari. De fikk en sønn døpt 10.november 1757 i Hole.Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Sønnen het Hans. Døpt 10.november 1757 i Hole. Nei dessverre ikke noe patronymikon på Mari. Faddere var: Piter Hansens kone Kiersti.Kari Klausdtr.Prestegårdseie.Ingeborg Hansdtr.Stadum. Halvor Andersen Prestegårdseie.Peder Madsen Tompten. Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Har du sett mitt innlegg 25994. Hans skal være bror til Paal Putten og min Nils Pedersen Fjell. Nils vokste opp hos beste foreldrene Ole Olsen og Kari Simensdatter. Men finner ingen opplysninger om hvem deres datter var som dermed er mor til disse barna. Det er blitt satt ut noen hypoteser om hvem faren kan være, men ingen ting sikkert. Din Hans skal ha blitt gift første gang 26 okt 1721 med Eli Hansdatter. Huns begr 20/1 1743. Han gifter seg så med Marie 5 des 1743. Litt usikker på hva Marie sitt etternavn er. Må se mer på skriften. Funnet endel opplysninger om dem i Opplandpostens føljetong fra 1906. 'Dragon Paal Putten og hans slekter'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Ser i boka 'Bygda og folket,Røyse-Holefjerdingen' av Gudmund Bakke at det står Sivertsdatter og at du bodde på plassen Pederspladsen under Helland/Helgeland. Vil du vite mer om hva som står i aftenpostens føljeton gi beskjed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei.Lene og Jan Frode,henviser til mitt innlegg fra forumet her nr.5283 og er intresert i alt om opplysninger,Jan frode du har fått opplysninger av meg før om Hans sin etterslekt,men jeg kan sende en ny mail til deg.Min e post adresse er Bonna46@hotmail.com.Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.