Gå til innhold
Arkivverket

[#32622] Anna Olsdt N. Bjorøen sine foreldre?

Gjest Yvonne T Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne T Eide

Er jeg totalt bak mål med dette funnet?Anna Olsdt. N. Bjørøen 1827-1893 , gift år ? med Mikkel Olssen Eide 1835-1857Far: Ole Pedersen Søre Egerhovde f. ca. 1791 Hans foreldre: - Peder Torkildsen Nore Echerhovde f. ca. 1744 - Marthe Andersdt. Arefiord f. ca. 1748 gift 1777Mor: Martha Larsdt. Nore Bjørøen ca 1794-1850 Hennes foreldre: ingen informasjon funnetMvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg lurer på om dette kan være ekteskapet deres i 1858.[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/vr/individual_record.asp?recid=30871834&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=5&juris2=72&juris3=671&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Norway&juris2friendly=Hordaland&juris3friendly=Fjell&juris4friendly=>LenkeOm dette er rett, da kan ikke Mikkel Olsen ha dødd i 1857.Der er også et par med samme navn som giftet seg i 1854.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Eg har notert i mine data at Anna Olsdatter N. Bjorøy gifta seg i 1854 med Mikkel Olsen Eide, og gifta seg oppatt den 17 oktober 1858 med Mikkel Olsen Bildøy, og at ho heile tida budde på bruksnr. 6 'Guristovo' på Eide.Men, denne informasjonen manglar noko på at den er kvalitetssikra til det nivå som eg vil ha det, so eg vil ta tak i det og komma tilbake.Men med desse spørsmåla som eg har vore inne til deg med svar på, so lurer eg på om vi er i slekt? Ta kontakt på mpunktumpoldenathjemmepunktumno.M V HMagne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Eg har no funne dette:Anna Olsdatter Bjorøy, fødd 1828 av Ole Jakobsen N Bjorøy og Marta Larsdatter S Bjorøy døde i 1893. Ho gifta seg i 1854 med Mikkel Olsen Eide, fødd 1835 av Ole Mikkelsen Eide og Guri Mikkelsdatter Nipen. Mikkel døde i 1857. Ho gifta seg oppatt med Mikkel Olsen Bildøy i 1858. Han var fødd i 1836 som son til Ole Andersen Bildøy og Marta Steffensdatter Algrøy. Han døde i 1898. Litt meir? datoar og slikt? send meg ein mail.MVHNagne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne T Eide

Har gjort den tabben å gi min ane en far som døde før hun ble født...Min ane Martha Mikkelsdt ble født i 1864 og hennes 'far' Mikkel Olssen Eide døde i 1857..... Kan det igrunnen da stemme at moren fortsatt er Anna Olsdt. ,men at Marthas far er Anna sin 2. ektemann ( ettersom de het det samme)?Beklager rotet, men kanskje det likevel er mer hjelp å få til å hindre enda mere kaos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Skal man tolke Magne Poldens innlegg nr.3 og 4 rett, så er din fremstilling korrekt.Anna Olsdatter var gift med begge Mikkel Olsene, og det er Mikkel Olsen Bildøy som er far til din Marthe.Jeg reagerer imidlertid på at Anne Olsdtr. står opp ført med to forskjellige fedre i 1854 og 1858.Er dette en feilskrift, eller dreier det seg om to stk. Anne Olsdtr. også?Kirkebøkene gir trolig svaret. Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.