Gå til innhold
Arkivverket

[#32633] Har noen plass til kirkebøkene mine?


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

Jeg har en del kirkebøker som er skrevet av, scannet og de er i pdf-format (åpnes i Adobe Acrobat Reader. Men jeg har ikke nok plass på min private hjemmeside til filene. Kunne digitalarkivet gitt meg noe plass til dem? Eller er det et annet sted hvor jeg kunne fått plass til dem? De er fra Ål og Hol i Hallingdal. På forhånd takk for alle tips og råd! Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Reitan

Hvor store er de? Jeg bruker veldig lite av min kapasitet på mine hjemmesider, Så hvis det er plass kunne jeg lagt de ut der, hvis du sørger for å lenke til dem.mvh ANdré

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Folk må selvsagt gjøre slik de synes det passer best, men det er litt synd med avskrifter som ligger 'gjemt' rundt på private hjemmesider uten lenker til de store fora der mange 'ferdes'. Personlig ville jeg derfor ha foretrukket om slike avskrifter i det minste var lenket til nærmeste historielag/slektshistorielags hjemmesider, slik at flest mulig ble klar over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Det beste hadde vært om alle avskrifter på private hjemmesider hadde hatt lenker fra DIS-Norges slekthistoriske kilder, gamle Asle Jonassens sider.Verre er det når historielag ikke legger ut sine avskrifter på nettet, fordi de skal ha penger for arbeidet. Dette gjør arbeidet utilgjengelig for andre utenfor distriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Veldig fint at du har plass til dem, Andre! Du kan ta i mot så mange du vil, den minste 5 MB, den største er på 25 MG om jeg ikke husker feil. Men den kan jeg muligens dele opp hvis den blir for stor. Lenker skal jeg ordne med selv. Mail-adresse: espenbrat@msn.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C. Ludvigsen

Hei Espen!Har du sendt e-post til Digitalarkivet? Hvis de har plass og de legges ut her, så kanskje flere vil se dem og bruke dem, enn hvis de bare legges på en privat hjemmeside.Ikke for å gjøre deg til den store 'skurken' André, for det er jo bra at noen tar på seg å bevare arkiver.Men jeg synes du enten burde gitt til den lokale historieforeningen, eller snakket med Digitalarkivet, Espen.Dine avskrifter, kirkebøker er på mange vis lik mange privatarkiv som ikke kommer til sin rett. Hvis du får de ut på Digitalarkivet, kan mange fra flere steder i landet ( og utlandet) som har slekter i ditt nærområde få bruk for det. Dette pga. av at Digitalarkivet er en kjent portal. Mvh. Torunn C. Ludvigsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Reitan

Føler meg på ingen måte som en skurk, og er helt enig at det hadde vært mye bedre om de lå på en mer almen kjent side, som f.eks. Digitalarkivet/pensjonatet. Så hvis han får til en løsning der så er det bedre... Men inntil det så kan de jo ligge hos meg kanskje?Sender en mail til deg Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C. Ludvigsen

Hei André. Beklager for dårlig valg av uttrykk..Men jeg ville bare presisere at du jo sikkert hadde gode intensjoner, men at det kanskje var best dersom de ble lagt ut på sider hvor det er enkelt å finne for allmennheten.På en annen side er det jo veldig flott at du tilbød deg å lagre det for Espen.Beklager nok en gang!TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.