Gå til innhold
Arkivverket

[#32635] Bøycke Johan (Henrich) Rulfs & Karen Sofie Reutzes foreldre?

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Johan Henrich Rulfs og Karen Sophia Reutz skal ha blitt viet i Nykriken, Bergen, Okt 26 1791. Folketellingen 1801 viser at de er hhv 36 og 38 år og bor sammen med 4 døtre, mandens far (Johan Henrich Rulfs, 70 år, enkemann) og konens søster. Bøycke Johan og Karen Sofie døde hhv i 1847 og 1835, 82 og 73 år gamle. Så langt bør alt tilsi at de begge er født på 1760-tallet. Jeg finner en Karen Sofie som døpt 31. juli 1758, men ingen på 1760-tallet. Jeg finner en Johan Henrich som døpt 29. august 1749, men ingen på 1760-tallet.Kan Statsarkivet hjelpe meg videre. Hvem er altså Bøycke Johan (Henrich) og Karen Sofies rette foreldre?MVH Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Sollieds kartotek: Bøiche Johan Rulffs, født i Bremen ca. 1765, død i Bergen 10/7 1847, 83 aar. Borgersk. i Bergen 11/11 1790 Skibsmegler. Far: Johan Henrich Rulffs, født i Bergen 1733, død 1814. Gift med Karen Sophie Reusch, døpt Domk. 31/7 1758.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hjertelig takk Yngve. Det var avklarende.Har dere noen nærmere opplysninger om Karen Sofies forfedre? Hvem er Detlev Christian von Reusche og Anna Sophie Ornings foreldre?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Detlev Christian Reusch var født i Stryn i 1727 og sønn av oberstløytnant Detlev Johan Reusch (født i Holstein, død 1761), og sønnesønn av oberst Reusch.Detlev Christian Reusch var kaptein ved Strynske kompani, og seinere postmester i Bergen. Han giftet seg i Askøy 21. september 1758 med Anne Sophie Davidsdatter Orning, døpt i Vik i Sogn 5. november 1734, død i Bergen i 1830. Hun var datter av klokker David Fridrich Orning (1697-1771) og Else Madsdatter Sæbye (død 1771).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.