Gå til innhold
Arkivverket

[#32636] Johan Martin KristiansenTalmoberg, Leksvik

Gjest Bjørn Høgstmyr
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Høgstmyr

Kan noen hjelpe meg å komme i kontakt med nålevende etterkommere etter Johan Martin Kristiansen Talmoberg, Leksvik, f. 1868 i Orkdal, og hans kone Annette Bertine Kristoffersdtr, f.ca.1873 ? Jeg har notater om følgende barn: Kristian f. 15.7.1896, Anne Marta f. 1.11.1898, Kristoffer f. 17.4.1901, Martin Alfred f. 7.4.1904, Arne Elias f. 27.10.1906, tvillinger Maren Anna og Kristine Andrea f. 23.3.1909Noen som kjenner til nålevende etterkommere etter noen av disse; evt. kjenner til denne slekta?Takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bjordal Strømsholm

Vi minner om at det ikke skal publiseres informasjon om nålevende personer i debatten på Digitalarkivet. Vi ber deg derfor legge ut din e-postadresse slik at man kan kontakte deg direkte. Vennlig hilsen Marianne Bjordal Strømsholm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Sollie

Hei Bjørn.Ble litt nysgjerrig på at du skrev fødested Orkdal på Johan Martin Kristiansønn Talmoberg. Jeg har en registrering som kan tyde på at han er født i Leksvika, men som vi vet er det gode muligheter for å ta feil i dette 'faget'...Før jeg sender deg mail, vil jeg be om at du sjekker opp dette slik at jeg evt. kan få korrigert opp mine opplysninger mht. hans opphav.Mvh. Arild Sollie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Høgstmyr

Hei, Arild! Takk for innspill, men Johan Martins fødsel på Fannrem i Orkdal og hans tilhørighet i en flokk på fire brødre er nok 100% sikker. Jeg har imidlertid gått en annen vei for å finne etterkommere: jeg brukte opplysningen 1881 og for å finne personer i Leksvik med 'interessante etternavn'. Etter 2 telefoner hadde jeg kontakt med en person som personlig kjente en av Johan Martins nå avdøde sønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Sollie

Hei igjen.Er interessert i å oppdatere databasen min, hvem var Johan Martin sine foreldre og søsken, og hvor kom disse fra opprinnelig?Kan ellers opplyse at sønnen [redaktøren har fjernet deler av tekst] bygde et meget solid og fint hus til min foreldre i 1964/1965.Mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Høgstmyr

Dette kan vi ta på mail; min adresse er bjoern_hoegstmyr@hotmail.com, send meg en mail så jeg ser din adresse. Jeg foreslår at vi avslutter temaet i dette forum. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Bjørn Høgstmyr

Nå har det kommet fram opplysninger om at fødselsdatoen 14. jan 1867 i Leksvik kanskje ikke er så sikker, likevel. Er det noen som har mulighet for å undersøke dette i kirkeboka?Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Så vidt jeg kan se, så går det ikke fram av det som er skrevet tidligere her hvem du søker som er født i 1867, men kirkebøker for Leksvik ligger på nettet. Gå øverst på sida og trykk SØK. Skriv så inn 'Leksvik'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Hei,Med utgangspunkt i det første innlegget i tråden, det er utvilsomt de som er her i 1900: LenkeHer er det ingenting som antyder Orkdal, flyttet han muligens dit senere?Iallefall, de jeg viser til i linken er disse folkene:Johan Martin Kristiansen Talmoberg f. 14 jan 1867 på Talmoberg østre 38/4, gift 16 nov 1893 i LeksvikAnette Bertine Kristoffersdtr Vigtil f. 20 feb 1873 på Vigtil østre 36/3Johan Martins foreldre: Kristian Nilsen Rosvold (13 mai 1828-10 mai 1890) og Andrea Andersdtr Dretvik (16 apr 1829-3 nov 1911), gift 13 jun 1861Anette Bertines foreldre: Kristoffer Nilsen Tetli (13 okt 1838-25 mar 1906) og Anne Marta Eliasdtr Østerdal (6 okt 1838-e1900), gift 27 apr 1859mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Høgstmyr

Til Leif Kvernhusvik: hvilken kilde har du for at Johan Martin Kristianson Talmoberg blei født på Talmoberg 14.jan.1867 ? Har du f.eks. kirkebok-innførsel med hans fødsel og dåp?Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Hei,Alle datoene er fra kirkeboka, Johan Martin døpt 17.03.1867, Anette Bertine døpt 23.03.1873. Fødselsdatoene er forøvrig gjengitt ved vielse.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Høgstmyr

Takk, Leif, da har jeg fått den endelige bekreftelsen at det var minst 2 personer i Trøndelagsområdet med navnet Johan Martin Kristianson og født omkring slutten av 1860-tallet. Dette medfører da at jeg står uten spor etter 'min' Johan Martin født 1868 i Orkdal. Intet spor er også noe :-)Vennlig hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Aud Marion Røen

Tror jeg kan hjelpe med opplysninger her: I 'Gårdshistorie for Nes, bind II, forfatter Leif Wahl, utgiver Bjugn Bygdatun, Mølnargården, på side 150, finner jeg'Johan Martin Kristiansen, født 27.01.1868 i Orkdal (Fannrem,) ble gift med Anette Kristoffersd. f. 1873 i Leksvik. Paret ble bosatt i Leksvik og hadde 2 barn.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei BjørnHar vært ute fra heimen i dag og skal snart ut igjen i kveld. Dersom du er interessert i de opplysningene som finnes i Leif Wahls Gårdhistorie om denne familien fra Orkdal, kan jeg gjerne kopiere de sidene hvor familien omtales og sende deg.mvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Høgstmyr

Jeg har prøvd å ringe deg flere ganger; kan du sende meg en mail (bjoern_hoegstmyr@hotmail.com) så avslutter vi saken i dette forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.