Gå til innhold
Arkivverket

[#32638] Sigvald Johannes Andersson Bull, kaptein, f. i Christiania 1860 - biografi?

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

(Karl?) Sigvald Johannes Andersson Bull, fødd i Christiania 1860, son av krigskommisær Anders Bull og kona Caroline, gifte seg i 1891 med Elen ''Ella'' Kirstine Bisgaard Eriksdotter Falck, fødd i Sogndal 2.9.1864. Sigvald var kaptein i forsvaret, og i 1900 budde dette parfolket i Christiania med to born, Georg (1892) og Elisabeth (1898).Ein etterkomar etter dette paret skal vera ein seinare forsvarsoffiser med namn Odd Bull.Er det nokon som sit på biografiske opplysningar om denne ætti og som kan supplera med t.d. nøyaktige fødsels- og dødsdatoar for Sigvald og Ella? Og kor mange born fekk dei?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

'Carl Sigwald Johannes' er døpt i Garnisonsmenigheten 16.08.1860, født 30.06.1860, sønn av general (og krigsminister) Anders Sandøe Ørsted Bull og hustru Caroline Elisabeth (født Dahl).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg. militærkalenderen 1905 ble han oberstløytnant i armestyrelsen 01.04.1905. Tidligere sekondløytnant 05.08.1880, premierløytnant 04.04.1883 og kaptein 06.03.1889.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bull dør 27.12.1936 på Røde Kors Klinikk (Oslo skifterett dødsfallsprotokoll). Bopel: Anthon Schjøths gate 14 i Oslo. 'Efterlater enke Ella Bull, født Falck, og 4 myndige barn, 3 her, 1 i Elverum'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Høgstmyr

Jeg har flere ganger lånt følgende bok gjennom biblioteksystemet: Schilbred, C.S.: 'Slekten Bull fra Trøndelag', Oslo, 1976 og tipper at du finner ham der.Lykke til!Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og iflg. 25-årsboken ble moren født i Tromsø 02.09.1864. ( Han skriver hennes navn Ella Kristine Falck). Datteren Caroline Elisabeth Johanne skriver ( i 1917-studentene) at moren var født i Sogndal.Det er sistnevnte som bor i Elverum ved farens død (gift Møystad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Gisle, Geir og Bjørn for svært nyttige og interessante innlegg! Eg har no fått alle dei opplysningane som eg treng om denne huslyden, med eitt unntak:* Dødsstaden til Ella Falck Bull (1956)?Men dette er del kanskje ikkje so leytt å finna svar på...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.