Gå til innhold
Arkivverket

[#32640] Trosviggade i Fredrikstad i 1900. Var det Fredrikstad eller Glemmen?

Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

I FT 1900 for Fredrikstad finner jeg min bestemor boende i Trosviggade hos sin søster Elise og hennes mann, møbelsnejjer Laurits Adolf Mathiasen.Jeg har problemer med å finne ut av hvilken kirkebok jeg skal lete i. Kan noen med lokalkunnskap hjelpe meg?Og - hvis noen kjenner til denne familien og mulige etterkommere hadde jeg blitt glad! Av ulike årsaker har kunnskap om den delen av slekta gått tapt og det er så nært i tid at kirkebøkene ligger i halvmørke.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Mulig jeg forklarte meg litt uklart - bestemoren min, inkl. hennes (og mine) aner har jeg full oversikt over. Det er søsteren Elise Johanne, hennes ektemann, barn og ukjente etterkommere i årene etter 1900 jeg ikke har å finne ordentlig ut av. At min bestemor bodde i Fredrikstad hos sin søster i 1900 skyldtes vel at søsteren trengte hjelp i forbindelse med rett forutgående nedkomst.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiTror du i første omgang skal satse på Kirkebøkene for Vestre FredrikstadTok en kjapp titt på det som ligger scannet på nett og der forekommer adresser i Trosvikgd.Hadde selv noen på Trosvikbjerget og de brukte Vestre Fredrikstad KirkeMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.