Gå til innhold
Arkivverket

[#32649] Marie Nilsdatter eller Kareliusdatter f 1882 Østmarka AK

Gjest Marita Nilssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Nilssen

I 1914 kommer Randulf Andreassen Rødsand tilbake fra Minnesota, med seg tilbake har han sin kone Marie og et barn Jarl Bert f i Minnesota 1905. I kirkeboka for Øksnes står d ved innflytting at pikenavnet er Nilsen og at hun er født i Østmarka AK i 1882.1. Hennes barnebarn sier at faren heter Karelius Berger og bodde i Magnor. Han skal ha vært gift to ganger, visstnok skal den han var gift sist med ha vært mye yngre.2. Han hadde disse barna Edvard, Andreas,Mathilde, Karl. Disse har Berger som etternavn. Marie hadde Nilsen.3. Det har og vært nevnt at Karelius hadde en søster som het Sigrid.4. Det sies også at en av Maries søsken også reiste til Minnesota. På søk på emigranter over Kristiania fant jeg dette:reist 25.10.1901 Marie Karelius. ug k 19 Eidskogen Minnesota Rasch Angelo Prp. Præsteattest Avgift: 0,50reist 04.04.1902 Edvard Karelius. ug arb. m 22 Vinger Minnesota Alb. Raffel Angelo Prp. REr dette dem?5. Marie skal ha vært i fosterhjæm fra hun var 8 år til hun ble konfirmert hos fam. Edvard og Eli Bekkingen.Er det noen som kan hjelpe meg med dette, eventuelt fortelle meg hvilken kirkebok jeg kan lete i da jeg er meget ukjent i Østmarka, Akershusmvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.