Gå til innhold
Arkivverket

[#32651] Stoltenbergs forfedre

Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Johansen

Bare for moro skyld: Jens Stoltenbergs farfar (Theodor Emil S.) og oldeforeldre (Thorvald H. S. og Gertha S.) i Bogstadveien 58 i Kristiania i 1900: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301.wc2&gardpostnr=4473&sokefelt=skjul>LenkeJens Stoltenbergs morfar (Ørnulf Heiberg) og oldeforeldre (Eivid og Gudrun Heiberg) i Aker i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maay Karin Henriksen

Det var flere Stoltenberg familier i Tønsbergifølge 1801 tellingen. Kvar side nedunder viser maskimalt 10 funne postar. Du kan bla mellom desse sidene ved hjelp av knappane over. Førenamn Mellomnamn Etternamn Hushaldstill. Alder Sivilstand Yrke Kjønn 268 Henrich Stoltenberg Huusbonde 24 Gift første gang Kiøbmand M 270 Anne Nicoline Stoltenberg Datter 2 K 721 Elisabeth Stoltenberg Hustrue 61 1 gang gift K 948 Carl Stoltenberg Huusbonde 31 Gift første gang Kiøbmand M 1280 Karen Stoltenberg Hustrue 66 Gift første gang KNummeret på postane ovanfor er ei lenke. TrykkjerMvh. M-K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Dårlig med lenker i melding (2)....I FT 1865: Lenke i Øvre Voldggate i Christiania, enke Nicoline Stoltenberg fra Tønsberg, bl.a. med sønnen Thorvald. Nicoline fra født Mølbach, ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jens Stoltenbergs slekt går tilbake til Tønsberg omkring midten av 1600-tallet. I Statsarkivet i Oslo ligger det (i et privatarkiv) et digert manuskript om slekten Stoltenbergs historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
Gjest Jan Søstuen

Hei alle,Jeg burge kaknje være litt mer spesifikk. Jeg har endel info om St9oltenberg familien (tusen takk forresten Tore, jeg visste ikke om denne kilden før). Er også interessert i mere om Karins foreldere og besteforeldere.Frank, dette var jo interessant. Ser ut som om Stoltenberg og Heiberg familiene 'go way back'.Kind regards, Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Er ikke dette 'litt på grensen' eller er det jeg som er for forsiktig. Vi snakker her om en meget kjent nålevende person og hans aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Så lenge vi ikke diskuterer statsministerens nære familie eller hans nålevnde slektninger, men tar utgangspunkt i hans forlengst avdøde besteforeldre, synes jeg det må være helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl Müller

Mye av de opplysningene det her er spørsmål om finnes offentlig tilgjengelig, bl.a. i siste utgave av Norsk biografisk leksikon. Det er da litt forunderlig at det skulle være betenkelig å referere de samme opplysninger i dette forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Vi har akkurat fjerna ein debatt som gjekk på same tema, men med opplysingar om nolevande personar. Fordi om opplysingane er offentleg tilgjengelege er det IKKJE dermed greit at dei blir lagt inn i Brukarforum.Vi ber derfor alle om å vere varsame, og ikkje legge ut opplysingar om nolevande personar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Tore H Vigerust

Nå er slekten også beskrevet i Magnus E. Marsdal: Frp-koden. Hemmeligheten bak Fremskrittspartiets suksess. Forlaget Manifest 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Arild Vesthagen

I Hadeland bygdebok bind I side 308 står følgende: 'Jens Stoltenberg, sogneprest til Jevnaker fra 1718-1725 da han døde 47 år gammel. Han var født i Tønsberg, og blev i 1702 kapellan hos presten Lykke, som han etterfulgte som sogneprest 1718'.Er dette samme familie? (Jeg spør av ren nysgjerrighet, dette er ikke en slekt som jeg selv forsker på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.