Gå til innhold
Arkivverket

[#32668] Niels Ingebrichtsen / Engelbregtsen -Talvik i Finnmark

Gjest Kjell Kvalvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Kvalvik

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Niels Ingebrichtsen, også navnet Engelbregtsen er brukt, som var født i Talvik år 1754. Moren het Gunild Michelsdatter og var født i 1729. Hvem var far til Niels og hvor kom han fra ? Opplysninger om Gunild er også av interesse. Niels ble gift 2 ganger, først med Ane Larsdatter-født 1754 i Talvik, deretter med Ane Helene Erichsdatter, født 1769.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei Kjell. Slå opp på temanr.29415, der finner du ganske mye om Niels og hans søsken. Farens navn var forøvrig Ingebrigt Nielsen. Hilsen Gullbjørg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Gullbjørg, takk for hjelpen. Her var det jo en del informasjon som var til stor hjelp for meg. Niels fikk bla. sønnen Lars Nielsen som jeg er avkommer av i rett linje. Hilsen Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Gullbjørg. Etter gjennomlesing av stoffet lurer jeg på om du har mere informasjon om Ingebrigt Nielsen og Gunild Michelsdatter? Hvor kom de fra?Hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei Kjell. Jeg skulle gjerne hjulpet deg mer, men dessverre vet jeg ikke hvor de kom fra. Jeg tror nok det er flere enn deg som lurer på det samme. Kanskje finnes det spor i ett event. skifte etter Ingebrigt. Lykke til. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.