Gå til innhold
Arkivverket

[#32696] John Haldorsen fra Nygård gård, Levanger


Gjest Anne-Rita Kolberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Rita Kolberg

Mine tipptippoldeforeldre John Haldorsen (Haldorfsen) og Karen Christensdatter flyttet fra Nygård gård i Levanger eller Skogn ca. 1830. De dro til Rosøy i Tjøtta, Nordland.Det står i kirkeboka ved Karens død at hun var fra Stange prestegjeld, er det mulig at noen kan slå opp i kirkeboka ved giftemålet den 31.1.1817 i Levanger og finne navnet på hennes far.John og Karen hadde 6 barn som jeg kjenner til, også en datter som het Karen, hun var født 29.10.1825, altså før de dro til Tjøtta. Alle de andre barna har jeg kontroll på, men ikke Karen. Det er jo mulig at hun døde før de dro fra Trøndelag. Er de mulig å finne dette i kirkebøkene i tidsrommet 1825 til 1830.Håper at det er noen som kan hjelpe meg med dette. Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Randa Dahl

Hei Anne-RitaJeg kan egentlig ikke hjelpe deg, ville bare fortelle deg at jeg har John Haldorsen og Karen Christensdatter i treet til mine barn.De er tipp tipp tippoldeforeldrene til min mann.Jeg har ikke kommet så veldig langt på den siden.Men hvis du er interessert så er hjemmesiden min http://home.online.no/~odd-els Hilsen Ingunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Dette var interessant. Det er nok de samme personene, men jeg har helt andre foreldre til John Haldorsen. Etterslekta er lik, har registrert de samme som deg der. i tillegg til det barnet Haldor som du har, hadde de 5 til. En Haldor som dør som liten og 3 jenter og 1 gutt til. Jeg er etterkommer av Ingeborg Jonsdatter f. 1818.Jeg har foreldrene som vist i den lenken i innlegg 2. Fødselsdata til John er skjekket mot hans død på Rosøya i Tjøtta i 1855, og når han gifter seg i 1817 står det at han er 34 år gammel. Jeg fant også to Jon Haldorsen i Levanger, men utelukket han som var f. 1793 p.g.a. andre opplysninger jeg hadde.Her er lenken til giftemålet på Levanger i 1817. LenkeSer du skriver Tjøtta, Alstadhaug, Levanger.Det er to forskejllige Alstadhaug. Et i Levanger som skrives Alstadhaug og et i Nordland i kommunen som Tjøtta ligger i som heter Alstahaug. Forskjellen er med og uten d.Jeg har e-post annekol krøllalfa online dot no om du er interessert i mere info utover det du har.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anne-Rita Kolberg

Finnes gården som det vises til i innlegg 2 i noen bygdebok for Levanger/Skogn. Skulle gjerne visst hvilken slik at jeg kan fjernlåne fra biblioteket.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.