Gå til innhold
Arkivverket

[#32698] Norland, Tjøtta: Jens Johan Jensen Audne(t), f . ca. 1817

Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Er det noen som har kjennskap til denne familien ?LenkeOleanna Jensdt. ble gift med Ole Andreas Pedersen Storeng. Ellers vet jeg ingenting om de andre. Alt er av interesse både forover og bakover.Finnes det noen bygdebok som dekker disse ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Her er i alle fall noen opplysninger:Foreldrene til Oleanna er det skifte på i 1898 (ref. Min skiftebok for Tjøtta 1880/1920, skiftet er fra Skiftedokument 3FA57, Sør-Helgeland). Jens Johan Jensen (faren) døde 22/2-1898, Moren Anne Olsdatter døde 20/1-1886. Av barna er disse med i skiftet: Andreas, er i Amerika. Karl, bor i Gryta. Jensine datter bor på Ørlandet. Oleanna enke på Vistvågen i Tjøtta. Ane Dorte gift med Nils Jacobsen, Forvig. Lovise gift med Nils Pedersen, Vistvåg. Kristine gift med Jens Olai Jensen, Aunet. Josefine gift med Edvard Olsen, Vistvåg. (Hver klar over at det var to Edvard Olsen på Vistvågen el. Vestvågan som det opprindelig heter i dag. Den andre Edvard Olsen er min oldefar)Ole Pedersen druknet 3/11-1892 på sjøen.I 1907 er det skifte på Ole Pedersen og Oleanna Jensdatter. Hun dør 8/2-1907 (ref. Skiftebok 1880/1920, skifte er fra Skiftedokument 3FA-79). De har disse barna: Sofie på Øksningan i Herø Peder Angel i Vistvågan Aksel Mørch Vistvågan.Sofie Olsdatter var for øvrig tjenestepike hos min bestefar Nils Edvardsen på Øksningan i 1901. (se Folketelling) Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk skal du ha, Svein. Dette var jo kjempeflott. Her er det mye å jobbe videre med. Det står virkelig ikke på når man har gode hjelpere.Skulle likevel noen ha mer om anene eller etterkommerne til disse er det også velkomment.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.