Gå til innhold
Arkivverket

[#32716] Ruteskib fra København til Christiania i 1780 -1800.

Gjest Svenn Chr. Trønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Svenn Chr. Trønning

I dag sejler Oslobåden fra København hver dag kl. 17.00. Mit spørsmål er gik der en tilsvarende sejlbåd til Christiania og fra København i 1780 - 1800 og blev ankommende passager nævnt i den lokale avis?I bekræftende da vilken avis og hvor kan man læse denne?På forhånd takSvenn Chr. Trønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Er du interessert i registreringen av ankomne personer i Christiania selv om de ikke er registrert i noen lokalavis (noe jeg ikke har kjennskap til) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Den lokale avis var 'Norske Intelligenz-Seddeler'. Årgangene 1763-1774 og fra 1817 er digitalisert her: LenkeÅrgangene fra 1775 til 1816 må du lese som mikrofilm eller original, jeg antar det Kongelige Bibliotek vil ha dem. Tilsvarende i København var vel Københavns Adresseavis (Kiøbenhavns Adresse-Contoirs Efterretninger)'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.