Gå til innhold
Arkivverket

[#32719] Navnet Fastrup i Norge

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg holder bl.a. på med en slekt Flastrup/Fladstrup i Norge og har i denne forbindelse kommet over et nesten likt navn: FASTRUP. Er det noen der ute som kjenner til dette navnet noe sted i Norge. Er det et sted (i Danmark?), er det en slekt eller kan det muligens være en feilskriving av slektsnavnet Flastrup. Jeg har bare funnet Fastrup-navnet på en person i Vestfold i 1719, da sammen med andre navn som Garslev, Janderup og Stumestrup. Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke si om det er feilskrevet, men på FS finnes den kun 1 Fastrup i Norge = Rasmus Fastup parykmager som ble gift 1/5 1771 Arendal med Helwig Sørensdatter. Jeg ser at det finnes en Rasmus Fla(d)strup, og om du har oversikt kan du kanskje se om det er samme mannen som blir kalt Fastrup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, takk Jan PeterDet var jo litt spennende at du fant et ved Århus, for jeg mener og tror at slekten Flastrup, som jeg holder på med, kommer fra Lyngby sogn som ligger i naboamtet Randers.Mvh. Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble spennende Berit, for denne Rasmus Flastrup du nevner er sønn av stamfaren i Norge, Engelhart Flastrup/Fladstrup og den personen jeg har med Fastrup-navn i 1719 heter Peder Rasmussen Fastrup, så din Rasmus Fastrup passer jo inn over alt. Takk skal du ha.Mvh. Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Da vil jeg bare legge til Rasmus og Helwigs barn alle født i Arendal AA og funnet på FS. Kanskje det er noen kjente navn.1) Bertel Rasmus. dpt.31/12 1773--- 2)Sophie Catrine Rasmus. dpt.22/5 1776--- 3)Søren Povelssen Rasmus. dpt. 24/2 1779--- 4) Marte Dorteae Rasmus. dpt. 29/6 1782.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.