Gå til innhold
Arkivverket

[#32723] Christiane Danielsdtr. Langedal


Gjest Harald Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Nilsen

Min bestemors far het Bertel Andreas Simonsen og kom fra Langedal i Eikefjorden, Sogn og Fjordane. Han var født 30.4.1858 og døde i 1918, dato har jeg ikke. I folketellingen for Kinn i 1865 finner jeg hans foreldre, Simon Bertelsen og Christiane Danielsdtr. begge antaglig født i 1825. Simons foreldre har jeg klart å spore opp, de kom fra Batalden, men hvor Christiane kom fra klarer jeg ikke å finne ut av. Er det noen som har opplysninger om Christiane Danielsdtr. Langedal, født ca 1825 og hennes foreldre? Når døde Simon og Christiane? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei.Kan dette være din Christiane?FS IGI: Christiane Danielsen,døpt 9/3-1825,Kinn,Sogn og Fjordane. Foreldre: Daniel Absalonsen og Inger Helgesdatter.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei igjen.Foreldresøk på paret Simon Bertelsen og Christiane Danielsen: Daniel Absalon,døpt 15/7-1849,Førde, Berthe Johanna,døpt 5/4-1855,Eikefjord, Bertel Andreas,døpt 13/5-1858,Eikefjord, Lars Andreas,døpt 2/4-1867,Eikefjord og Anders Kristoffer Johannes,døpt 17/5-1867,Svano.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif øren

Christiane Danielsdotter f. 02.03.1825 var dotter til Daniel Absalonson Langedal f. ca. 1755 d. før 1838 og Inger Heljesdoter Sørdal f.1789 d. 09.10.1882 (Daniels 3.ekteskap som blei inngått 02.07.1818).Daniel Absalonson var truleg sonen til Absalon Larsson f. ca. 1719 på Skei i Naustdal d. 08.05.1785, og Kari Olsdotter Langedal. Førebels veit eg ikkje noko anna om henne enn at ho truleg var født i Langedal.Inger (Ingebor) Heljesdotter var dotter til Helje Andersson Sørdal f. 1751 d. etter 1801 og Anne Ivarsdotter f. 1751 d. etter 1801. Helje var frå Solheim i Gaular kommune og Anne var frå Gjermundstad i Gaular kommune. Dei flytta til Sørdal som er nabogarden til Langedal.Christiane Danielsdotter døydde 04.02.1883. Eg veit ikkje når Simon Bertelson døydde.Simon var sonen til Bertel Nilsson Ullaland.Han var fødd på Løkkebø og flytta til Batalden. Han er tidlegare omhandla i Arkivforumet eller Brukarforumet.Mvh.Leif Øren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Nilsen

Mange takk for raske svar fra Anita og Leif. Jeg har funnet frem til de gamle innlegg om Simons foreldre, Bertel Nilsson og Anna Nilsdtr. Her var det også noe nytt for meg. Takk for tipset.Mvh. Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.