Gå til innhold
Arkivverket

[#32730] Eidskog Slekthistorielag - Fjeldskogenslekta

Gjest Morten Ringdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Ringdal

Dette er en videreføring av tema nr 32710 og 32711. Tusen takk til Finn Sollien og Morten Strøm i disse to temaene, samt en fantastisk database som Slekthistorielaget har lagd. (Synd at jeg ikke har oppdaget denne før.) Det eneste minuset jeg har, er at jeg ikke finner noen dato/årstall, ligger ikke dette i databasen ?Grunnen til at jeg slår sammen de to temaene er at i følge hva jeg har funnet ut så har etterkommerene av disse familiene giftet seg: Ole Pedersen Grønnerud f 1848 (sønn av Peder Ols og Kristine Olsd) giftet seg med Birgitte Mathisdatter Fjeldskogen f 1846 (datter av Matis Bergers og Ingeborg Haagensd). De fikk følgende barn: Kristine 1874, Minda 1876, Inga 1877, Bernhard 1881, Kristian 1885 og Bolette 1889. Fire måneder etter at Bolette var født, døde moren. Ole giftet seg på nytt med Hedda Gundersen f 1855, og de fikk følgende barn: Alfred 1892, Einar 1894 og Borgil 1897.1)Kan noen verifisere at jeg har funnet de riktige Ole og Birgitte, og at deres forferdre er som angitt i disse lenkene: [url="http://www.eidskogslekt.no/hele/p393.htm#i19604>http://www.eidskogslekt.no/hele/p393.htm#i19604 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Jeg arbeider med en slekt som har tilsig både fra Vinger og Eidskog og ser at Eidskog slektshistorielag har en opprettet en database. Vil denne være mer nyttig for meg enn historiebøkene for de respektive kommuner, og i tilfelle hvordan finner jeg basen? Hilsen Ola Ljødal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Databasen til Eidskog Slektshistorielag er et arbeide som er sammensatt av arbeide til flere personer som har Eidskog og Vinger som arbeidsfelt. Kirkebøkene for Vinger sogn 1. januar 1689 - 31. desember 1900 er i database. Denne basen befinner seg delvis i utgitte avskrifter (1689-1839) er ferdig og i salg. Kirkebok for Eidskog 1860-1867 er ferdig for salg. Flere utgivelser vil komme. Disse vil ikke bli utgitt på CD eller lagt ut som søkbar base på nettet. Bygdebøken for Vinger som ble utgitt i 1970 åra var mangelfulle, delvis det samme for Eidskog. Dette var en av grunnene til at Eidskog Slektshistorielag ble stiftet. Persondata yngre en 100 år er utelatt i slektsbasen (Personvernet) Med vennlig hilsen Finn. (Database ansvarlig for kirkebok arbeide).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.