Gå til innhold
Arkivverket

[#32748] Laura fra Kjøpstad i Hyllestad. Født 26/3-1901. Foreldre?

Gjest Truls Songstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Truls Songstad

Laura kom fra Kjøpstad i Hyllestad. Hun var født 26/3-1901 og skal ha hatt to brødre, Henrik og Oscar. Jeg finner ikke noen som kan passe med familien på Kjøbstad i FT 1900. Noen som kan gi et tips om mulige foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og her er søsteren Hanna.[url="http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&paging=yes&ptype=single&db=dbdoypte&page=2&sql=low%5Ffar%5Fbustad+like+%27kj%F8pst%25%27+++ORDER+BY+forenamn%2C+etternamn&appinfogard=&appinfostol=&appinfourl=&id=0>LenkeOg her er en bror Hermann Krohn.LenkeOg her er søsteren Jenny Dorthea.LenkeOg broren Oscar Krohn.Lenke Og søsteren Ragna.Lenke Og en bror Eivind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ja, det samme skjedde når jeg prøvde å gå direkte til Fylkesarkivets databaser.Der er kanskje serverproblemer.Jeg håper det retter seg.Om ikke lenkene virker senere , kan du selv finne Lauras søsken ved å gå inn i databasen over døpte i Sogn og Fjordane.Søk på bustad/fødested begynner på kjøp så vil du finne dem der. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Songstad

Hvordan tror dere vi skal tolke dette? Lenke Er det snakk om to ektepar med så like navn? Hva med Eivinf, Oscar og Osacar som alle er født i 1904? Hva tror du Rune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ja, det er ikke godt å vite hva man skal tro.Oscar er nok en dobbelføring, for det er samme dato på begge (30.08.1904)Eivind er oppført 19.09.1904.Det kan være en dåpsdato, og at Oscar og Eivind er tvillinger, men dette kan nok kun kirkebøkene gi svaret på.Prøv å legg inn en forespørsel om dette i Arkivforumet, kanskje Yngve Nedrebø kan hjelpe deg med å finne hva som er rett.Jeg finner det nesten usannsynlig at to par med nesten identiske navn skulle befinne seg på Kjøpstad samtidig.Men, jeg ser jo at Hr. Østensen er oppført både som Martin J. og Johannes og Dordi er oppført også som Durdei og Dorthea.Jeg velger likevel å tro at det er samme paret, inntil det motsatte er bevist. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Karin Tøfte

Har funnet min farfars 2. kone som han gifta seg med ca. 1950.Det er Hanna. Her er hele rekka med barn etter foreldrene Martin Johannes Østensen født 8. nov. 1875 og Durdei (dåpsnavn) Halvorsdatter født 9. juni 1878. Laura født 26.03.01, Herman Krohn f 08.05.02, Øivind f 19.09.03 død 25.10.03 av lungebetennelse,Oscar Krohn f 30.08.04 død 05, Hanna 01.05.06 død 1996 eller 97 (gravlagt Holter kirke i Nannestad) Jenny Dorthea f 15.01.08, Ragna 03.09.09, Henrik Kristofer f 01.04.11,Benny f 19.05.13,Øivind 07.09.15, døde 21.07.17(ulykkestilfelle, druknet i en brønn), Olav 22.10.17. Far Martin døde av lungebetennelse 23.11.1918.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.