Gå til innhold
Arkivverket

[#32753] Oppslag: Vilhelm Kristian Larsen- f. 1856- Grytten prestegjeld

Gjest Trond Lunde
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Iren Neergård

Hvordan vet du at han var født på Veblungsnes? Hans dåp finnes ikke i kirkeboken for Grytten, herunder også Kors og Hen. Nå lette jeg bare på det aktuelle årstall. Ved FT 1865 står Romsdals-Næsset. Næsset prgj? Ved konfirmasjon som du har lenke til står det at fødested er Tønsakermoen?Mvh Britt Iren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Fikk ikke opp lenken med FT 1875 med det samme. Ser at det står Veblungsnes og 1855??. Finner han ikke i 1855 heller. Kan fam ha flyttet slik at han ble døpt et annet sted?Mvh Britt Iren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Takk for oppslag. Vilhelm Kristian var ikke sønn av Anne Gurine. Hun og Lars ble gift i Eidsvoll 04.12.1862. Før Lars kom til Eidsvoll, virker det som han var omstreifer. Det kan tyde på at Vilhelm Kristian var døpt annet sted enn det som er opgitt som fødested i 1865 og 1875-tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei TrondJeg har en hel del opplysninger om Vilhelm 'Loa-Vilhelm' Christian Larsen Tønsagermoen, f. 17.04.1856 og døpt 14.07.1856.Vilhelm fikk 2 barn med Anna Lovise Andersdatter Holan og 1 barn med Gunda Olava Larsdatter.Foreldrene til Vilhelm Christian er Lars Larsen (Korsgård) Tønsagermoen og Anne Marie 'Loa-Marie' Christiansdatter Hartmann.Om du ønsker det kan du godt maile meg så kan jeg sende deg det jeg har på Vilhelm Christian og hans forfedre. (Har tilbake til tidlig på 1700)Mail: v-kvenno@online.noDu kan også gå inn på LOR og lenke deg til slektsforum. Der ligger alle tellingene til Eilert Sundt, og der vil du finne mange opplysninger.Mvh.Inger Kvennodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.