Gå til innhold
Arkivverket

[#32757] Andreas olsen og kone Andrea Hansdatter, Leervik gård, Fillan Hitra FT.1865


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Søker opplysninger om Andreas Olsen f.ca.1810 trolig fra Edøy, i Romsdal og kona Andrea Hansdatter f.ca.1819, fra Hitra. Disse er bosatt under Leervik gård i Fillan Sogn på Hitra ved FT.1865,og har 2 barn. Opplysninger om begges opphav takes mot med stor innteresse da dette er mine aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

En kandidat til Andreas? I allefall det nærmeste jeg hittil har kommet [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100207617570&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeHvis Ole Halvorsen og Maria Olsdatter er Andreas sine foreldre, ble disse gift i Edøy i 1793 Lenke og her er ekteparet i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen!Jeg finner denne i FS/IGI, men er veldig usikker på om dette er rette Andrea Hansdatter:Andrea Hansen Birth: 29 AUG 1821 Ulvaag, Hitra, Sor Trondelag, Norway Parents:Father: Hans KnudsenMother: Stenetta Olsdatter--------------------------------------------------Følgende er registret i FS/VRI:Andria Birth: 29 Aug 1821 Place: Hitra, Sor-Trondelag, NorwayChristening: 30 Sep 1821 Place: Hitra, Sor-Trondelag, NorwayParents: Father: Hans KNUDSENMother: Stense OLSDR--------------------------------------------------Både Stenette og Stense er kvinnenavn som finnes i f.t. 1865 for Hitra. I FS/IGI finner jeg imidlertid også Andria, døpt 30.9.1821, datter av Hans Knutsen og Stense Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei igjen Grethe og takk for sist. Det er riktig som du skriver i nr.3. Det er samme tema som i 29850,men jeg hadde oversett dette. Bruker å skrive opp nummerne i egen bok for å finne igjen.Sorry. Nr.2. Dette er snedig for jeg har vært borte i gårdsnavnet RANGNES i en eller annen sammenheng.Skal sjekke dette opp. Nr.4. Vis jeg ser nøye på dette må vel alt dette være samme sak., kun med forskjellige stavemåter/skrivemåter? Enig? Ellers så er det en kandidat til på VRI. Andria Kristina Hansdatter f.2.okt.1822, døpt 22.okt.1822,HITRA. Far; Hans Christophersen, Mor;Ane Martha Jensdatter. Foreløpig Takk Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.